خبرگزاری کار ایران

در بازار ایران؛

نوشت‌افزار چینی ارزان‌تر از قیمت تمام شده تولید داخلی به فروش می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۴۷

چکیده: «افزایش واردات نوشت افزار نامطلوب چینی در آستانه بازگشایی مدارس باعثنوسان قیمت محصولات مشابه داخلی شده است و این محصولات وارداتی با قیمت به مراتب ارزان تری در مقایسه با قیمت تمام شده تولید داخلی به فروش می‌رسند.»

یک مقام مسئول در کارخانه تولید نوشت افزار واقع در کرج گفت: واردات بی‌رویه لوازم التحریر بی‌کیفیت چینی، بازار فروش محصولات این واحد تولیدی را با بحران روبرو کرده است.

«انوشیروان بیگلری» در این باره به ایلنا گفت: افزایش واردات نوشت افزار نامطلوب چینی در آستانه بازگشایی مدارس باعثنوسان قیمت محصولات مشابه داخلی شده است و این محصولات وارداتی با قیمت به مراتب ارزان تری در مقایسه با قیمت تمام شده تولید داخلی به فروش می‌رسند.

بیگلری که مدیریت تولید این کارخانه را بر عهده دارد، افزود: محصولات داخلی به جهت کیفیت مطلوب‌شان طبیعتا دارای قیمت بالاتری نسبت به محصولات چینی بوده و فروشندگان و دلالان این محصولات بیشتر تمایل به خرید محصولات خارجی دارند و برای کسب سود بیشتر به کیفیت توجهی نمی‌کنند.

او در این زمینه اضافه کرد: تولید کنندگان داخلی لوازم التحریر به دلیل تمایل بازار به اجناس ارزان قیمت و بی‌کیفیت، برای کاهش هزینه و یافتن امکان رقابت به سمت تولید اجناس نامرغوب سوق پیدا کرده‌اند.

بیگلری کمبود سرمایه درگردش را از دیگر مشکلات کارخانه‌های تولید کننده نوشت افزار عنوان کرد و اظهار داشت: خریداران عمده نوشت‌افزار در بازار به دنبال خرید از تولید کنندگانی هستند که بتوانند با چک‌های دراز مدت پول محصولات خریداری شده خود را پس بدهند، این در حالیست که در وضعیت فعلی اقتصادی این خواسته خریداران برای تولید کنندگان داخلی مقدور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز