خبرگزاری کار ایران

نتایج نشست نمایندگان با کرباسیان و سیف درباره مؤسسات

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۲۵۳

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نتایج نشست امروز این کمیسیون با نمایندگان رییس جمهور درباره مسائل سپرده گذاران موسسات مالی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی درباره نشست امروز صبح (یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آیین نامه موضوع سوال ۷۶ نماینده مجلس از رییس جمهور در خصوص مسائل سپرده گذاران مؤسسات مالی در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان رییس جمهور و نمایندگان سوال کننده در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور سیف رییس بانک مرکزی، کرباسیان وزیر اقتصاد، نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور و امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در نشست امروز کمیسیون اقتصادی افزود: در جلسه صبح امروز نمایندگان سوال کننده مطالب و دغدغه های خود را در خصوص وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و پیامدهای این وضعیت بیان کردند و تا آنجا که زمان جلسه اجازه داد رییس بانک مرکزی توضیحاتی در این راستا ارائه کرد.

جمع بندی نهایی ظرف یک هفته به هیات رییسه مجلس ارسال می شود

وی ادامه داد: اگر امروز در جمع بندی نهایی که بعد از جلسه عصر کمیسیون اقتصادی صورت خواهد گرفت نمایندگان سوال کننده از پاسخ های نمایندگان رییس جمهور در خصوص مسائل سپرده گذاران موسسات مالی قانع شوند، موضوع سوال از رییس جمهور فقط در قالب گزارشی به هیات رییسه مجلس ارسال می شود و بحث منتفی خواهد شد.

در غیر اینصورت موضوع سوال از رییس جمهور در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت تا بعد از بررسی لایحه بودجه با حضور رییس جمهور در صحن گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی قرائت و بررسی شود و رییس جمهور پاسخ های مربوطه را مطرح کند تا رای گیری نهایی در خصوص قانع شدن یا قانع نشدن مجلس انجام شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: به دلیل اهمیت موضوع در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی بحث ها درباره وضعیت موسسات مالی ادامه خواهد یافت و در هر صورت کمیسیون باید جمع بندی نهایی خود را ظرف یک هفته به هیات رییسه مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: رییس بانک مرکزی در جلسه پیش از ظهر بیشتر مسائلی را بیان کرد که در گذشته نیز در رابطه با تخلفات نظارتی بانک مرکزی مطرح کرده بود، البته پرونده بانک مرکزی در خصوص عدم نظارت بر فعالیت موسسات مالی به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

پورابراهیمی افزود: سوال نمایندگان از رییس جمهور در خصوص مسائل موسسات مالی رویکرد سیاسی نداشت و ترکیب نمایندگان سوال کننده از رییس جمهور از همه گروه های سیاسی و کمیسیون های مختلف مجلس بود که بیانگر این است عمده مباحث در خصوص دغدغه های مردمی نمایندگان است.

وی ادامه داد: با اینکه در ماه های اخیر اعلام شده ۹۸ درصد سپرده گذاران در موسسات مالی ساماندهی شده اند اما واقعیت های میدانی موضوع متفاوتی را نشان می دهد.

پورابراهیمی افزود: در جلسه عصر نمایندگان از مسئولان توضیح می خواهند که برنامه بانک مرکزی برای رفع مشکلات سپرده گذاران به صورت قطعی چگونه خواهد بود، چرا که باید حق مردم براساس ضوابط ادا شود و در این راستا دستگاه قضایی باید با متخلفان در موسسات مالی و اعتباری و همچنین متخلفانی که مسئولیت های دولتی در این زمینه مانند وزارت تعاون یا بانک مرکزی در هر دولتی داشته اند برخورد کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: بابت اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه مجلس در خصوص عدم نظارت بانک مرکزی بر عملکرد موسسات مالی تاکنون گزارشی از سوی دستگاه قضایی اعلام نشده و انتظار داریم گزارشی کاملا شفاف به مجلس ارائه شود تا مقصرین پرونده ها مشخص شود و در این راستا باید قوه قضاییه بدون ملاحظه اعمال قانون کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز