خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت در جمع خبرنگاران بیان کرد:

توقف مصوبه افزایش تعرفه فسادآور است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۷۱

شریعمتداری در خصوص نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی و افزایش بی‌سابقه آنها گفت: سازمان حمایت بر این موضوع نظارت دارد البته این خودروها جزو کالاهایی نیستند که قیمت ‌گذاری آنها اجباری باشد ولی ضوابط قیمت‌گذاری باید رعایت شود. بخشی از افزایش قیمت این خودروها به دلیل رشد قیمت ارز و تعرفه‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در پنجمن همایش بین‌المللی خودرو وزیر صنعت معدن و تجارت در جع خبرنگاران در پاسخ به این سال که چرا رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو اجرایی نمی‌شود گفت: تعرفه جدید واردات خودرو مصوبه هیئت وزیران است که می‌تواند با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری متوقف شود، ولی در مرحله فعلی توقف اجرای تعرفه‌های جدید می‌تواند باعث رانت و فساد شود.

وی ادامه داد: ما منتظر نظر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هستیم تا ببینیم چه تصمییمی در این باره می‌گیرند البته ما اطلاعات لازم را به آنها داده‌ایم.

وی تصریح کرد: رای اولی مبنی بر ابطال مصوبه نه به وزارت صنعت و نه به گمرک ابلاغ شده است.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که چرا روند قرارداد ایدرو و رنو طولانی شده است گفت: مقدمات این کار در حال عملیاتی شدن است و کارشناسان رنو در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستند ما باید به سمتی برویم که خودروی باکیفیت و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید کنیم.

شریعمتداری در خصوص نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی و افزایش بی‌سابقه آنها گفت: سازمان حمایت بر این موضوع نظارت دارد البته این خودروها جزو کالاهایی نیستند که قیمت گذاری آنها اجباری باشد ولی ضوابط قیمت‌گذاری باید رعایت شود، بخشی از افزایش قیمت این خودروها به دلیل رشد قیمت ارز و تعرفه‌های جدید است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز