خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

وزارت ارتباطات وظیفه ایجاد زیرساخت اشتغالزایی در فضای مجازی را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۴۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وعده ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فضای مجازی از سوی رییس جمهور مطرح شده است.

محمدجواد‌آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وعده ایجاد صد هزار شغل در حوزه فضای مجازی گفت: وعده ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فضای مجازی از سوی رییس‌جمهور مطرح شده است اما نکته مهم درباره این مسئله این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را دارد و مسئول اشتغالزایی مستقیم نیست.

آذری جهرمی افزود: آمارهای سال ۹۵ و ۹۶ حاکی از محقق شدن شاخص ۱۰۰ هزار شغل به دلیل ایجاد اکوسیستم‌ها و به خصوص توسعه فراگبر نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل بوده است و حالا با محقق شدن برخی زیر ساخت‌ها باید تلاش جدی‌تری انجام شود چرا که اشتغالزایی‌به صورت عادی‌تری انجام نمی‌شود و نیاز است تا موانع برای کسب و کارهای نوپا در زمینه حقوقی، مالیاتی و بودجه‌ای برطرف شود تا این کسب و کارها فعالیت بیشتری کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: وظیفه بخش دولتی ایجاد امکان رشد و زیست بوم مناسب برای رشد اکوسیستم استارت آپی است.

بنا نیست دولت استخدامی داشته باشد، باید فضا برای خلاقیت آماده شود و دولت زمینه را آماده‌کند تا نخبگان با خلاقیت درایور این حوزه باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز