خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

ویروس آنفولانزای پرندگان، ترکیب یک هیولای مهار نشدنی را دارد/ همه از دولت طلبکار شده‌اند/ پرندگان مهاجر، بومی‌ها را درگیر کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۵۰۱

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: ویروس آنفولانزای پرندگان بسیار پیچیده است و ترکیب یک هیولای مهار نشدنی را دارد.حاکمیت وظیفه دارد مدیریت کلان مبارزه با بیماری را در کشور به درستی انجام دهد و اوضاع پرندگان حیاط وحش را پیگیر باشد تا بیماری از طریق پرندگان مهاجر وارد خاک کشور نشود تا پرندگان پرورشی و بومی را درگیر نکند.

محمد رضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اقدامات دامپزشکی در رفع مشکلات تولیدکنندگان متضرر اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با همکاری معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای بعد از پایان دوره قرنطینه مراکزی که درگیر آنفولانزا بودند، پاک سازی و بهداشتی سازی مکان را برای جوجه ریزی انجام دادند تا خلاء به وجود آمده جبران شود.

صفری در رابطه با اقدامات پیشگیرانه و ضرورت انجام آن توسط تولیدکنندگان و دولت خاطرنشان کرد: پیشگیری از آنفولانزا تنها وظیفه دولت نیست که همه از آن طلبکار شده‌اند. تولیدکنندگان هم با رعایت موارد بهداشتی و ساختار بیو سکیوریتی در واحد خود را به درستی انجام دهد، اعم از خودرو، نیروی کارگری، نهاده‌هایی که وارد می‌کند، ضوابط بهداشتی که باید  رعایت کند.

وی افزود: حاکمیت هم وظیفه دارد مدیریت کلان مبارزه با بیماری را در کشور به درستی انجام دهد و مسیر درست را ردیابی کند و اوضاع پرندگان حیاط وحش را پیگیر باشد تا بیماری از طریق پرندگان مهاجر وارد خاک کشور نشود تا پرندگان پرورشی و بومی را درگیر نکند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: این ویروس بسیار پیچیده است و ترکیب یک هیولای مهار نشدنی را دارد و همه دنیا با آن مواجه است. برنامه بسیار فشرده و همکاری بسیار دقیق، به روز و به ثانیه بین ارگان‌ها، تشکل‌ها، تعاونی ها، محیط زیست،  وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و قوه قضائیه شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم طبق یک برنامه اصولی این بیماری را مهار کنیم.

صفری گفت: ما سالیان سال است که درباره این بیماری هشدار می‌دهیم. بالاخره در فصل سرما بیماری‌ها بروز پیدا می‌کنند و مسئله جدیدی نیست و یک نهاد حاکمیتی مانند دامپزشکی وظیفه دارد در خصوص بیماری هشدار دهد. هر سال تاکید بر مراقبت ها و پیشگیری ها بوده و امسال هم این وظیفه انجام شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز