خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

نگرانی در صداقت و خدمتگزاری بخش خصوصی نداریم /ارز مبادله‌ای برای کلیه فعالان کشاورزی یکسان در نظر گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۳۲

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در گذشته دولت زیاد در حفظ نباتات فعال نبود و همه در دست بخش خصوصی بود. اما در حال حاضر هم همین بخش اندک که در دست دولت است می‌خواهیم خصوصی‌سازی کنیم. ما نگرانی‌ در صداقت و خدمت‌گزاری بخش خصوصی نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پنجمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی امروز سه‌شنبه 3 بهمن ماه با حضور عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین بیت اللهی نماینده ولی فقیه در بخش نهاده های کشاورزی و حسینی رئیس انجمن کود افتتاح شد.

عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: ارز مبادله‌ای برای کلیه فعالان واردات آفتکش‌ها و فعالان کشاورزی یکسان در نظر گرفته شده است. هر مشکل و نارسایی که وجود دارد به ما برسانید تا برطرف کنیم. در هفته جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شد که ما ورود جدی‌تری به مواد بیولوژی داشته باشیم البته این اقدامات از قبل هم وجود داشته فقط جدی‌تر بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برنامه ششم از سال زراعی آغاز شده که از 1 مهرماه تا شهریورماه سال بعد محاسبه می‌شود. در برنامه ششم به بحث کمک به مدیریت بحران آب تاکید ویژه شده و حکم قانونی برای آن صادر شده است.

کشاورز در رابطه با برنامه های تعیین شده در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه وابستگی به غذا تاکید شده که باید آن را به حداقل برسانیم. ارتقای کیفیت تولیدات، رویکرد صادراتی برای تولیدات، پایداری برای کشاورزی و کاهش استفاده از 11 میلیارد متر مکعب آب از دیگر موارد مورد تاکید برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: در سال جاری بارندگی کمی داشتیم و سال گذشته هم بارندگی مناسب نبود همه می‌توانند به این بحران کمک کنند و تنها کار متخصصین آبیاری و تامین آب نیست.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با ضایعات بخش کشاورزی تصریح کرد: ما مقدار زیادی ضایعات در کشاورزی داریم که عامل اصلی بروز آن خسارت عوامل خسارت‌زاست مانند مقاوم نبودن گیاه به بیماری، کاهش کیفیت و آفت زدن محصولات در برداشت و یا در انبار. اگر مدیریت حفظ نباتات کشور اراده کند ظرف پنج سال نیمی از 9 میلیارد آبی را که از دست می‌رود بر می گردانند که این اتفاق مانند تولید آب است.

وی با اشاره به پیشرفت کود در کشور عنوان کرد: در رابطه با کود پیشرفت خوبی نداشتیم. کود می‌تواند در بسیاری از موارد خسارت‌هایی را که از مشکلات جوی به ما وارد می‌شود، حل کند. این تفکر که نهاده‌های کشاورزی با آب ارتباط ندارند اشتباه است. هنوز صاحبان صنعت آفتکش با انتظارات ما و مزرعه فاصله دارند.

وی افزود: در گذشته دولت زیاد در حفظ نباتات فعال نبود و همه در دست بخش خصوصی بود. اما در حال حاضر هم همین بخش اندک که در دست دولت است می‌خواهیم خصوصی‌سازی کنیم. ما نگرانی‌ در صداقت و خدمت‌گزاری بخش خصوصی نداریم.

کشاورز در خصوص توسعه گلخانه‌ها تشریح کرد: توسعه گلخانه یکی از سیاست‌هایی است که ما پیش‌بینی کرده‌ایم. ما به خاطر کمبود آب ناچار به توسعه گلخانه‌ها هستیم. به این خاطر که هم سبزی و صیفی خوب می‌خواهیم و هم به صادرات چشم داریم که در حال حاضر هم در جیرفت و اصفهان تولید و صادر می‌شود.

وی افزود: شما با برنامه‌ریزی خدمت بیشتری به گلخانه‌دارها بدهید. ما در خصوص کود پروژه خصوصی‌سازی را طی کرده‌ایم. خیر و صلاح کشور در این است که فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. استانداردهای کود را به تصویب رسانده‌ایم و برایش محمل قانونی تعیین کرده‌ایم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: از توجه به کیفیت محصولات عقب‌نشینی نکنید و با ما تعامل بالا و خوبی داشته باشید. توانمندسازی کشاورزان و کسانی که به کشاورزان خدمت می‌دهند از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

در پایان این مراسم از تندیس پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی نهادهای کشاورزی توسط کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز