خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۸۹

اکبری گفت: زنان سرپرست خانواراز طریق افتتاح حساب و انجام پس انداز ماهیانه مطابق با شرایط با استفاده از خدمات بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه می توانند بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ صبح امروزمرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک نشست خبری با اعلام خبرانعقاد تفاهمنامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور اجرای طرح اندوخته بانوان مهر ایران با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار منعقد شد.

وی افزود: در این راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک هزار میلیار ریال برای این موضوع تخصیص داد و زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می‌توانند از فردا با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ٢٤ ماهه از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانواراز طریق افتتاح حساب و انجام پس انداز ماهیانه مطابق با شرایط با استفاده از خدمات بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه می‌توانند بهره مند شوند.

اکبری گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان یک ریال تاکنون از دولت منابع دریافت نکرده و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با ارائه طرح توجیهی برای اشتغال نیز از طرح های مربوط به بهزیستی و کمیته امداد بهره‌مند شوند.

اکبری گفت: متاسفانه بسیاری از زنان سرپرست خانوار در شرایط مالی بسیار سختی قرار دارند و بسیاری از آنها حتی به این مبلغ بسیار نیازمندند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایرانیان تصریح کرد:این تسهیلات ۳ میلیون تومانی به یک ضامن با بازپرداخت ۲۴ ماهه نیاز دارد و ما در این زمینه نیازمند تامین منابع مردمی هستیم چون این بانک از محل منابع مردمی اداره می شود.

وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک کوچک از نظر منابع مالی است اما خوشبختانه در سال های اخیر در حال رشد است.

وی افزود: این بانک به نهادهای‌حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز تسهیلات ارائه داده است که از ابتدای سال تا آخر دی ماه ۶۸ درصد سهمیه کمیته امداد با مبلغ ۱۸۷ میلیاردتومان و ۷۵ درصد از سهمیه سازمان بهزیستی با مبلغ ۳۴۰ میلیاردتومان به آنها پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین میزان تسهیلات پرداختی ازدواج ۳۱۰ میلیارد تومان بوده و (از ابتدای سال جاری تا دی ماه) ۶۰۰ هزار مورد تسهیلات با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با میانگین ۱۰ میلیون تومان به مردم متقاضی پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز