خبرگزاری کار ایران

سخنگوی طرح رجیستری موبایل:

طرح رجیستری گوشی های دست دوم از هفته آینده اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۲۶

سخنگوی طرح رجیستری موبایل گفت: مردم می‌توانند از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* تغییر مالکیت را انجام دهند ؛ بدین ترتیب صاحب دستگاه شماره سیم کارت خود و سپس کد ۱۵ رقمی IMEI را وارد می‌کند و در نهایت شماره سیم کارت خریدار جدید وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در نشست طرح رجیستری موبایل گفت: طرح رجیستری موبایل در هر بازده زمانی وارد مرحله‌ای جدید می‌شود. از هفته آینده نیز وارد مرحله جدید انتقال مالکیت تلفن همراه می‌شویم.

وی ادامه داد: انتقال مالکیت تلفن در آینده برای تمامی گوشی‌ها که به صورت دست دوم خرید و فروش شود اجرایی خواهد شد.

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: خریداران گوشی های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت را در سامانه طرح رجیستری به طور کامل انجام دهند.

دهقانی نیا درباره روند انتقال مالکیت گفت: مردم می‌توانند از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* تغییر مالکیت را انجام دهند ؛ بدین ترتیب صاحب دستگاه شماره سیم کارت خود و سپس کد ۱۵ رقمی IMEI را وارد می‌کند و در نهایت شماره سیم کارت خریدار جدید وارد می‌شود.

وی گفت: تاکنون با اجرای طرح رجیستری گوشی‌ها تلفن همراه حدود ۱۱ هزار و ۵۰۹ گوشی دچار وضعیت بلاک شده‌اند.

وی افزود: مردم هنگام بررسی اصالت تلفن همراه توجه کنند که پیامک ارسالی از سوی سامانه‌ای با نام همپا به عنوان نام سرشماره باشد. همچنین شماره سریال IMEI تلفن همراه خودر ا با کد دستوری #6* بررسی کنند تا شماره سریال دستگاه با شماره سریال درج شده روی جعبه متفاوت نباشد. در صورت تناقض تلفن همراه را به صاحب دستگاه برگرداند.

سخنگوی طرح رجیستری موبایل با بیان اینکه فرآیند فعال سازی تلفن همراه به هیچ وجه باعث افزایش قیمت تلفن همراه نشده است گفت: مردم به هیچ عنوان نباید هیچ هزینه‌ای را برای ثبت تلفن همراه در شبکه پرداخت کنند و حتما خریدار باید اصالت دستگاه را بررسی کند. در صورتی که دارای دو IMEI است هر دو مورد را بررسی نمایند. همچنین فاکتور رسمی دریافت کنند که در داخل آن IMEI دستگاه درج شده باشد و فاکتور مهر شود.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: باید از تمامی اتحادیه‌ها و انجمن‌های موبایل برای همکاری تشکر کرد. یکی از مسائل مهم این است که اگر فروشنده تلفن همراه قصد خریداری یک دستگاه تلفن همراه دست دوم را دارد ابتدا باید دستگاه‌ را به مالکیت خود درآورده و سپس به مشتری نهایی منتقل کند.

مدیرکل فناوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تعداد شرکت‌های وارد کننده موبایل گفت: در کشور 44 شرکت وارد کننده آیفون وجود دارد که این واردکنندگان به صورت مداوم در حال واردات موبایل به کشور هستند.

وی نسبت به اظهارات رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران مهدی میرمهدی انتقاد کرد و گفت: ایشان می‌گوید موبایل گران شده به دلیل رجیستری، اما گرانی موبایل هیچ ربطی به طرح ثبت تلفن همراه ندارد. همچنین ایشان پیش بینی کرده است و می‌گوید که طرح رجیستری موبایل شکست می‌خورد. اما ایشان چه برآوردی داشتند. فردی که حوزه فعالیتشان اصلا به صنف موبایل مربوط نیست نباید در این حوزه دخالت کند.

سخنگوی طرح رجیستری با اشاره به ورود یک شرکت سازمان تامین اجتماعی به صنعت موبایل گفت: این شرکت تامین اجتماعی یک شرکت دولتی نیست و عمومی است و جزو 50 شرکتی است که دارای مجوز است. از ابتدای سال تا آخر برج 10 این شرکت اقدام به واردات 100 هزار و 378 دستگاه تلفن همراه با برند اپل کرده است که از این میزان نزدیک به 2هزار و 727 مورد ترخیص شده است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 300 هزار ثبت سفارش برای تلفن همراه برند اپل در کشور بوده است.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: دیگر با واردات موبایل به صورت قاچاق صرفه اقتصادی ندارد. در 9 ماهه سال 95 مبلغی بالغ بر 147 میلیون دلار و در 9 ماهه سال 96 مبلغی بالغ بر 278 میلیون دلار گوشی به صورت رسمی وارد کشور شده است. همچنین در پاییز 96 مجموعا 56 میلیون دلار تلفن همراه وارد ایران شده.

وی افزود: در سال 95 بیش از 325 میلیون دلار قاچاق موبایل به ایران بوده است که در نهایت عددی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: تا قبل از 22 بهمن ماه یکی از سه نشان تجاری محبوب موبایل وارد پالایش رجیستری می‌شود.

دهقانی‌نیا اظهار داشت: مسافران برای ثبت تلفن همراه خود وارد سایت اظهارنامه گمرکی می‌شوند و پس از وارد کردن سریال 15 رقمی IMEI شماره پاسپورت خود را اعلام می‌کنند و حقوق گمرکی خود را پرداخت می‌کنند و در نهایت گوشی در شبکه ثبت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز