خبرگزاری کار ایران

گزارش میدانی ایلنا از تاثیر نرخ ارز در بازار مواد غذایی؛

افزایش ۳۰ درصدی اقلام خوراکی وارداتی/در صورت ادامه وضع موجود، اقلام تولید داخل از هفته آینده گران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۰۶۱

شکلات‌های خارجی همگی ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. نسکافه و قهوه‌های فوری نیز با ۱۰ درصد افزایش در بین مواد خوراکی وارداتی کمترین افزایش را داشته‌اند به طوری که کاپوچینو تروبیکا از ۱۸۰۰ تومان به ۱۹۵۰ تومان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حالی‌که قیمت دلار لحظه به لحظه در حال افزایش است گذر از مرز ۴ هزار و پانصد تومان سبب شد که بازار کالاهای وارداتی به این موضوع واکنش نشان دهد به طوری که در صنف‌های مختلف اعم از مواد غذایی، لوازم خانگی و خودروهای وارداتی شاهد افزایش قیمت بودیم.

علی رضا مناقبی رئیس سابق انجمن واردکنندگان مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر به حدی بوده که نمی‌توان از تاثیر گذاری آن بر روی قیمت‌ها چشم پوشی کرد بنا بر این از ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم ثبات سبب شده که بازار شاهد کمترین داد و ستد باشد و همه اعم از عمده فروش تا خرده فروش منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود این درحالیست که برخی موعد چک و تسویه حساب‌هایشان رسیده است اما نمی‌توانند کالای خود را به فروش برسانند و همین سب شده که چک‌های آن‌ها در آستانه برگشت قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، مرکز پخش و فروش عمده مواد غذایی خارجی در کوچه مروی و پله نوروز خان بازار تهران با حداقل مشتریان روبرو شده به طوری که خلوتی این سرا‌ها کاملا مشهود است.

شکلات‌های خارجی همگی ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. نسکافه و قهوه‌های فوری نیز با ۱۰ درصد افزایش در بین مواد خوراکی وارداتی کمترین افزایش را داشته‌اند به طوری که کاپوچینو تروبیکا از ۱۸۰۰ تومان به ۱۹۵۰ تومان افزایش داشته است.روغن های کنجد و زیتون نیز 20 درصد افزایش قیمت داشته اما روغن های سرخ کردنی 10 درصد بالا رفته است.

 این درحالیست که در تنقلات داخلی هنوز هیچ افزایش قیمتی دیده نشده است.هر چند فعالان این حوزه معتقد هستند در صورت ادامه وضع موجود تا هفته آینده سبب می شود که اقلام خوراکی داخلی نیز افزایش قیمت داشته باشند زیرا تولید کنندگان داخلی به بازار صادراتی متمایل می شوند و در صورت عدم نظارت بازار داخلی تامین نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز