خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن در پاسخ به ایلنا؛

احتمال فاسد شدن بتن با سختگیری‌های پلیس برای تردد ترک میکسرها / ۲۰ درصد بتن موجود در بازار غیراستاندارد است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۹۷

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن با بیان اینکه سخت‌گیری پلیس راه در تردد ماشین آلات حمل بتن باعث ورود بتن غیراستاندارد به بازار می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد بتن مورد استفاده در بازار غیراستاندارد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محرم کریمی‌در نشست خبری امروز با اشاره به احتمال ورود بتن‌های غیراستاندارد به بازار پس از سختگیری‌های پلیس برای تردد ماشین‌آلات حمل بتن در سطح شهر اظهار داشت:‌ در حال حاضر به مشکلی با پلیس برای تردد ترک میکسرهای بتن برخورده‌ایم و پلیس اجازه تردد به ماشین‌آلات حمل بتن را نمی‌دهد.

وی افزود: در حالی که پلیس ورود ماشین آلات حمل بتن به شهر را ممنوع کرده است که بتن در فصل گرما در ۶۰ دقیقه و در فصل سرما در ۹۰ دقیقه فرصت استفاده را دارد و در غیر این صورت احتمال فاسد شدن آن وجود خواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده با اشاره به مشکلات به وجود آمده با پلیس راه اظهار داشت: اوایل تابستان امسال یک دستگاه ترک میکسر بتن در منطقه تجریش تصادف کرد و این تصادف منجر به فوت یک نفر شد. پس از آن پلیس اجازه تردد ترک میکسرها را نداد و هر ترک میکسری که وارد شهر می‌شد به پارکینگ منتقل می‌شد.

کریمی ادامه داد: البته طی مذاکراتی با پلیس در نهایت اجازه ورود ترک میکسرها به شهر داده شد اما با بروز تصادف دیگر در بیست و سوم دی ماه باز هم ورود ماشین آلات حمل بتن به داخل شهر ممنوع شد و ماشین آلات باز هم به پارکینگ منتقل می‌شوند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن تاکید کرد: این بار پلیس راننده را مجبور می‌کند بتن خود را به کارخانه بازگرداند و در محل کارخانه بتن را تخلیه و بعد به پارکینگ منتقل شود. این در حالی است که در این فرآیند احتمال فاسد شدن بتن وجود دارد.

کریمی با بیان اینکه تنها در تهران ۱۵۰ کارخانه بتن وجود دارد که ۱۲هزار نفر در این کارخانه شاغل هستند گفت: با ادامه این سیاست پلیس احتمال بیکار شدن ۱۲ هزار نفر نیروی شاغل در کارخانه‌های بتن تهران وجود دارد .

وی ادامه داد: پیش از این هر ماه برای هر ماشین حمل بتن ۴۰ هزار تومان به حساب شهرداری واریز می‌کردیم و ماهانه هر خودرو حمل بتن به طور متوسط یک و نیم میلیون تومان جریمه به پلیس پرداخت می‌کردو همواره پلیس بهانه‌ای برای جریمه کردن خودروهای حمل بتن داشت.

وی با بیان اینکه بتن آماده استاندارد اجباری دارد گفت: بتن آماده محصول سنگدانه با استاندارد ملی ۳۰۲، سیمان با استاندارد ملی ۳۸۹ است و برای تولید بتن باکیفیت از شن، ماسه، سیمان، آب استفاده می‌کنیم البته مواد تشکیل‌دهنده بتن نامرغوب هم همین اقلام هستند اما کیفیت مواد و مصالح متفاوت است.

وی ادامه داد: سختگیری‌های پلیس در تردد ماشین آلات حمل بتن باعث می‌شود که ورود بتن دست‌ساز به بازار افزایش یابد که این بتن کیفیت و استاندارد لازم را برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز ندارد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر چه مقدار از بتونی که در بازار وجود دارد از نوع بتن غیرمجاز است گفت: در تهران ۱۵۰کارخانه تولید بتن وجود دارد که ۷۰ کارخانه مجوزهای سازمان استاندارد را دارند می‌توان گفت چیزی حدود ۲۰ درصد از بتن بازار از بتن غیرمجاز و نامرغوب است که استانداردهای لازم را ندارند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن تاکید کرد: شهرداری نهاد مسئول برای جلوگیری از ورود بتن‌های غیرمجاز به بازار است چراکه شهرداری مجوز لازم را می‌دهد و باید این موضوعات را پیگیری کند.

کریمی ادامه داد: در برخی از کارگاه‌ها برای رقیق‌تر کردن بتن به آن آب اضافه می‌کنند که این موجب فاسد شدن و غیراستانداردشدن بتن است، گفت: در تمام دنیا برای رقیق‌تر شدن بتن از مواد شیمیایی و استاندارد استفاده می‌شود که یکی از مشکلات ما در این صنعت تولید مواد شیمیایی غیراستاندارد در کارگاه‌هاست که سازمان استاندارد باید به این موضوع ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت بتن در برابر زلزله بیشتر از سایر مصالح ساختمانی است گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ساخت و سازها و ناایمن‌بودن واحدهای مسکونی در کشور ما این است که مهندس ناظر در پروژه حضور ندارند و عملیات اجرایی بدون حضور مهندس ناظر انجام می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز