خبرگزاری کار ایران

یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشنهاد منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری‌ قوای سه‌گانه رای نمی‌آورد/ برخی‌ دستگاه‌ها از رهبری مجوز دارند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۱۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت از سوی قوای سه گانه و برخی موسسات و نهادها سال قبل هم در کمیسیون تلفیق تصویب شد اما در صحن مجلس رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اخیرا‌ سخنگوی‌کمیسیون‌تلفیق مجلس‌شورای‌اسلامی از مصوبه‌ای برای منع دریافت سود از محل سپرده گذاری قوای سه‌گانه خبر داده و گفته بود قوای سه‌گانه، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها و نهادهای انقلاب و... مجاز نیستند از سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت خود نزد بانک‌ها سود دریافت کنند. حساب‌هایی که با هر عنوانی قبل از تصویب این قانون افتتاح شده است، سود آن باید به حساب اختصاصی آن دستگاه نزد خزانه‌داری واریز و به صورت صددرصد تخصیص‌یافته بر اساس قانون محاسبات عمومی هزینه شود.

 در این راستا عزت‌الله‌یوسفیان‌ملا، نماینده حوزه انتخابیه آمل و لاریجان‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: این مصوبه در خصوص منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری از سوی قوای سه گانه سال قبل هم در کمیسیون تلفیق تصویب شد اما در صحن مجلس رای نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ از دستگاه‌ها برای این موضوع از سوی مقام معظم رهبری مجوز دارند، افزود: سال قبل هم همین موضوع مطرح بود اما مصوبه آن رد شد اما امسال باید دید صحن چه رایی در این خصوص خواهد داد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: البته‌احتمال آن وجود دارد که امسال هم اتفاق گذشته دوباره تکرار شود و این پیشنهاد رای نیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز