خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

در خصوص صندوق بیمه کشاورزان قصور داشته ایم

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۸۰۴

بازاریابی هدفمند و بهره گیری از فناوری های نوین کشت، رونق بخش اقتصاد کشاورزی در کشور است.

به گزارش ایلنا ؛ محمود حجتی ظهر پنجشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان خنداب اظهار داشت: نمایندگان شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی حامی بخش کشاورزی هستند و مدام دغدغه این حوزه را دارند، امیدواریم که بتوانیم مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

وزیر جهادکشاورزی افزود: بسیاری از این معضلات با کمک خود کشاورزان برطرف می شود و به طریقی باید بگوییم مردم خود منطقه هم در رفع مشکلات اثرگذار هستند.

حجتی بیان کرد: داربستی کردن تاکستان های منطقه خنداب و سایر مناطق استان باعث می شود تا با صرف هزینه همیشگی، تولید ٣.٥ تا پنج برابر داشته باشیم و در این راستا می شود از منابع ملی، استانی و منابع ارزان قیمت استفاده کرد و با داربست بندی، تجمیع تکنولوژی های نوین و تجهیز به سیستم آبیاری نوین علی رغم کاهش مصرف آب حجم تولیدات را افزایش دهیم.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان ساخت: بسیاری از اقدامات حوزه کشاورزی همانند تولید و توزیع در بازار نهایی توسط مشارکت مردمی ممکن می شود و دولت در این زمینه وظیفه تسهیل گری و حمایت دارد.

وی ادامه داد: دولت باید از طرح های داخلی حمایت کند تا ارزش افزوده و منابع از داخل به خارج سوق داده نشده و کشاورزان از آن بهره مند شوند که در این راستا عرصه را باید برای فعالیت دلالان تنگ کنیم.

حجتی اضافه کرد: کشاورزان با این حجم از زحمت و فعالیت به تنهایی نمی توانند محصولات را به بازار نهایی ارائه دهند بلکه شیوه صحیح بهره مندی از این ظرفیت، با به کار گیری اقدامات همگانی و حمایت دولت میسر می شود.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اقدامات کوتاه مدتی که از سوی دولت صورت می گیرد ناقص بوده و قابل قبول نیست، ما از تعاون روستایی راضی نیستیم، چون یک مرکز دولتی است و خوب کار نمی کند، زیرا روش های عملکردی صحیحی نداریم و مجموع این موارد سبب هدر رفت تولیدات و منابع در حوزه کشاورزی می شود.

وی گفت: هر جامعه ای که خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده داشته باشد، به طور قطع مردم آن پای کار آمده اند و دولت از آنها حمایت به عمل آورده است.

حجتی ادامه داد: سرمایه گذاری و برنامه ریزی که اجداد این سرزمین برای حفظ قنوات داشته اند با حفر چاه ها و استفاده بی رویه از سفره های زیر زمینی بیهوده شده و همین امر امروز  ما را به مصیبت مبتلا کرده زیرا از تکنولوژی و ابزار جدید استفاده صحیح نداشته ایم، احیای قنوات در راستای رشد سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: در خصوص صندوق بیمه کشاورزان قصور داشته ایم، زیرا دولت با معضلات خزانه ای و محدودیت های ناشی از  آن مواجه شده و علاوه بر این سایر پرداخت ها را نیز بر عهده دارد، اما با این حال دولت در تلاش است تا تعهداتش را به بخش کشاورزی پرداخت کند.

وی افزود: بیمه کشاورزان بسیار حیاتی است زیرا امید آینده جوانان و کشاورزان سالخورده است، البته صندوق بیمه کشاورزان در قانون جهاد کشاورزی به تصویب رسید، اما با آغاز فعالیت صندوق رفاه و تامین اجتماعی به صندوقی حاشیه ای مبدل شد.

حجتی بیان کرد: مسئله صندوق بیمه کشاورزان را به صورت جدی پیگیری می کنیم و امیدواریم که بیمه روستاییان همانند بیمه بازنشستگان، نظامیان و غیره مورد توجه قرارگیرد تا با آغوشی باز پذیرای آنها باشیم و حمایت لازم را از این قشر به عمل آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز