خبرگزاری کار ایران

مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی/ مدت اعتبار کارت‌ها بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۹۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی خبر داد و گفت: پیگیری برای طولانی کردن مدت اعتبار کارت بازرگانی در حال انجام است؛ به گونه‌ای که کارت بازرگانی برای تجار قدیمی و باسابقه باید پنج ساله و برای افراد تازه‌کار مدت اعتبار کمتری مثلا یک تا دو ساله باشد.

به گزارش ایلنا ؛ مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که شب گذشته (۲۸ دی) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، لازمه توسعه کشور را تعامل مناسب بین دولت و بخش خصوصی دانست.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای موفق دنیا، تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد و ما هم باید این تعامل را در کشور ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بسیاری از موارد خود بخش خصوصی بیشتر از همه از دولت می‌خواهد در کارها دخالت و امور را پیگیری کند، افزود: باید در کنار هم و مسئولانه برای آینده کشور فکر کنیم.

وی اظهار کرد: در برخی کشورها که اکنون خوب کار کرده‌اند از جمله ترکیه هم همه چیز بر عهده دولت نیست و بخش خصوصی هم با جدیت پای کار بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت یادآوری کرد: دولت فقط نقش تسهیل گری دارد و بخش عمده کار بر عهده خود بخش خصوصی است.

خسروتاج  توسعه صادرات کشور را نیز نیازمند درست کار کردن و تلاش زیاد دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق صادرات باید کمربندها را سفت کنیم و خوب کار کنیم و خصوصا به کیفیت محصولات صادراتی توجه ویژه داشته باشیم.

وی معتقد است: اگر بتوانیم صادرات را درست رونق دهیم، دیگر دیدگاه منفی که صادرات به بازار کشور صدمه می‌زند و باعث گران شدن کالاهای داخلی خواهد شد نیز از بین می‌رود.

رئیس سازمان توسعه تجارت اشاره‌ای هم به وضعیت کارت‌های بازرگانی در کشور داشت و از مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی طی امسال و سال گذشته خبر داد که فعالیت آنها زیر سوال بوده است.

خسروتاج با بیان اینکه غربالگری کارت‌های بازرگانی حتی در استان‌ها با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: پیگیری برای طولانی کردن اعتبار کارت بازرگانی نیز در حال انجام است.

به گفته این مسئول، کارت بازرگانی برای تجار قدیمی و باسابقه باید پنج ساله باشد و برای افرادی که ابتدای کار هستند زمان کمتری مثلا یک تا دو سال در نظر گرفته شود.

وی اشاره‌ای هم به زیرساخت‌های مرزی استان کرمانشاه از جمله مرز سومار داشت و تاکید کرد: اگر بتوانیم محور توسعه  کرمانشاه را بر ترانزیت قرار دهیم قطعا مرکز توجه قرار خواهد گرفت و اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مرزی استان می‌آید.

در این نشست موضوعاتی از جمله صادرات دام زنده، مشکلات صادرات سیمان، تعرفه‌های تجارت با عراق، مشکلات کارت بازرگانی و ... به بحث گذاشته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز