خبرگزاری کار ایران

افزایش ظرفیت تولید و رونق صادرات محور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۲۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه مجتمع های کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری،سیاست کلیدی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت زرین خوشه اراک، افزود: محور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی افزایش ظرفیت تولید و رونق صادرات است و راهبردهای دولت به صورت هدفمند و اثربخش در این محورها پی گرفته می شود.

وی اظهار کرد: مجتمع های کشت و صنعت برای توسعه دایره فعالیت و تکمیل زنجیره تولید نیاز به تسهیلاتی دارند که این مهم از محل کارگروه ملی رفع موانع تولید دیده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجتمع های گلخانه ای از ظرفیت های مهم برای اجرایی شدن راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که تمرکز بر این بخش علاوه بر افزایش اشتغال، ارزآوری نیز برای کشور دارد.

حجتی افزود: مجتمع های کشت و صنعت نمونه های موفقی از الگوی اقتصاد مقاومتی است و افزایش دامنه فعالیت این مجتمع ها نظیر زرین خوشه اراک نیازمند تسهیلاتی است که از محل کارگروه ملی رفع موانع تولید و بانک کشاورزی قابل تامین است.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت زرین خوشه اراک نیز در جریان این بازدید گفت: ظرفیت تولیدی این مجتمع در سال ۹۱ روزانه حدود ۲۰ تن بود که با دریافت منابع مالی از صندوق توسعه ملی تولیدات آن به ۵۰ تن افزایش یافته است.

محمدعلی مشیدی افزود: مجتمع کشت و صنعت زرین خوشه در چهار استان تهران، البرز، سمنان ومرکزی با ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۰۰ هکتار باغ پسته و صنایع بسته بندی در عرصه تولید فعال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز