خبرگزاری کار ایران

مهرفرد تشریح کرد:

جزییات حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تولید برنج داخلی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۰۵

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تقویت تشکل ها،اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی و ایجاد زنجیره های تولید از مزرعه تا سفره تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر مهرفرد با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، مدیریت فرآیند پیش از تولید، هنگام تولید و پس از تولید محصولات کشاورزی بر عهده اتحادیه‌های تعاونی بخش کشاورزی است، تصریح کرد: برای افزایش بهره‌‌مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده تولیدات کشاورزی و حذف واسطه‌ها، باید با هم‌افزایی و همگرایی تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی کشور تقویت شوند تا بتوانند نسبت به ایجاد زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره اهتمام کنند.

وی افزود: تامین نهاده‌های تولید، توسعه صنایع فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی و همچنین مدیریت بازار محصولات کشاورزی توسط تعاونی ها و تشکل های کشاورزی موجب ارتقای کیفیت تولید، کاهش هزینه تمام شده و همچنین کاهش تاثیر نوسانات بازار و پایداری تولید می شود.

مهرفرد، سیاست وزارت جهاد کشاورزی را حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی بیان کرد و درخصوص حمایت‌های این وزارت از تولیدکنندگان برنج اظهار داشت:وزرات جهاد کشاورزی از طریق تهیه و توزیع بذور باکیفیت، ارائه تسهیلات مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، ایجاد صنایع تبدیلی، نوسازی شالیکوبی‌ها، بیمه محصول و همچنین نظام تعرفه‌ای و ممنوعیت واردات در فصل برداشت از شالیکاران حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و رونق بازار برنج داخلی، شرکت بازرگانی دولتی ایران موظف کرده تا ذخایر راهبردی برنج را برای اولین بار از تولید داخلی تامین کند، خاطرنشان کرد: براین اساس برنج‌های صدری هاشمی سال‌جاری کشاورزان از قرار هر کیلوگرم ۹۱۰۰ تومان، برنج  شیرودی هر کیلو ۵۴۵۰ تومان و برنج‌های ندا و نعمت با قیمت هر کیلو ۴۸۵۰ تومان تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه از شالیکاران خریداری می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، تولید سالانه برنج کشور را ۲.۲ میلیون تن و نیاز مصرفی کشور را نزدیک به ۳.۲ میلیون تن عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این وزارت فقط از تولید برنج در استان های گیلان و مازندران حمایت می کند.

مهرفرد با بیان اینکه به منظور تامین نیاز مصرفی مردم،کسری تولید از خارج تامین می‌شود، اذعان داشت: با وجود واردات مقادیری برنج در سال‌جاری، افزایش قیمت برنج وارداتی در بازار به نظر می‌رسد به‌خاطر کمبود این محصول که بیشتر توسط اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه مصرف می‌شود، بوده بنابراین به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی در بازار شب عید این وزارت تصمیم به صدور مجوز ثبت سفارش واردات به مدت محدود (دو ماه) گرفته تا از این طریق امکان مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه قشرهای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز