خبرگزاری کار ایران

مدیر فاز ۱۹ پارس جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارزش تولیدات فاز 19 به‌زودی با هزینه ساخت پالایشگاه برابری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۶۶

مدیر فاز 19 پارس جنوبی گفت: پالایشگاه دهم که معادل دو فاز تولیدات خود را عرضه خواهد کرد، اولین تولید خود را از ابتدای سال 95 آغاز و تا نیمه دی ماه سال جاری موفق به برداشت حدود 17 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز شده است.

سهیل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: فاز ۱۹ پارس جنوبی مطابق طراحی پس از بهره‌برداری تمام واحد‌ها، توانایی تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن اتان، یک‌هزار و ۸۰۰ تن پروپان، ۸۰ هزار بشکه کاندنسیت، ۴۰۰ تن گوگرد را داراست که برای رسیدن به این میزان تولید پس از راه‌اندازی کامل پالایشگاه نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی هستیم که در حال حاضر تمام بخش‌های وزارت نفت با توجه به تجربیات سالیان اخیر و بهره‌برداری از فازهای مختلف دانش لازم برای این کار را کسب کرده‌اند و بدون شک امروز ایران در این بخش بهترین متخصصان را داراست.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر فاز ۱۹ شرایط متفاوتی را تجربه کرد و برخی از واحدهایی که کامل شدند به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شد، افزود: پالایشگاه دهم که معادل دو فاز تولیدات خود را عرضه خواهد کرد، اولین تولید خود را از ابتدای سال ۹۵ آغاز و تا نیمه دی ماه سال جاری موفق به برداشت حدود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز شده است. این پالایشگاه همچنین در این مدت بیش از ۲۰ میلیون بشکه میعانات گازی و ۱۶ هزار و ۶۸۴ تن گوگرد مایع تولید کرده است.

مدیر فاز ۱۹ پارس جنوبی تصریح کرد: رسیدن به تولید مناسب در پالایشگاه نیازمند انجام فرآیندهایی است که در فاز ۱۹ با توجه به حضور نیروهای متخصص مجتمع گاز پارس جنوبی این فرآیند‌ها از ابتدا و به‌ درستی انجام شده است و هم‌اکنون نیز این برنامه منظم ادامه دارد.

وی ادامه داد: در واقع از ابتدای راه‌اندازی در سال ۹۴ نیروهای SPGC در فاز ۱۹ حاضر شدند و با همکاری با سایر بخش‌های فعال، بهره‌برداری و راه‌اندازی پالایشگاه را مدیریت کردند.

رفیعی خاطرنشان کرد: حضور جدی‌تر نیروهای مجتمع از سال ۹۵ اتفاق افتاد که از اواخر خرداد این سال حدود ۳۵ نفر از نیروهای متخصص مجتمع گاز پارس جنوبی در پالایشگاه دهم حاضر شدند و اولین تولید با حضور آن‌ها صورت گرفت و آنطور که کار‌شناسان اشاره کرده‌اند، ارزش تولیدات فاز ۱۹ به‌زودی با هزینه ساخت پالایشگاه برابری می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده شایستگی جوانانی است که روزهای بسیاری در سخت‌ترین شرایط برای بهره‌برداری این پالایشگاه تلاش کرده‌اند.

وی یادآور شد: فاز ۱۹ هم‌اکنون در ابتدای راه است و از این پس به‌سوی تکامل پیش می‌رود و قطعاً در روزهای آتی اخبار بسیار خوشحال‌کننده از این پالایشگاه خواهیم شنید.

 مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: این پالایشگاه از ابتدای راه‌اندازی باعث اشتغال هزاران نفر شده است و این روند تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. توسعه با گاز و به پشتوانه پارس جنوبی مسیری است که امروز در کشور به خوبی در حال انجام است و یقیناً فاز ۱۹ نیز به عنوان یکی از بخش‌های حمایتی از این توسعه پایدار تمام تلاش خود را در این راستا انجام و به پشتوانه تجربه و تخصص نیروهای داخلی و مجتمع گاز پارس جنوبی به زودی با ظرفیت کامل محصولات خود را به ذی‌نفعان تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز