خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی خبر داد:

مطالعه بر روی پول‌های رمزی در دست بررسی است / هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک بهمن ماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۵۹

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: پول‌های رمزگذاری شده به عنوان دارایی موضوعی برای سرمایه‌گذاری هستند که بانک‌های مرکزی دنیا بر روی آن کار می‌کند تا بتوانند پول ملی کشورشان را به صورت رمزگذاری شده منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در نشست خبری که به منظور برگزاری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام بانکداری برگزار شد اظهار داشت:‌ این همایش در تاریخ دوم و سوم بهمن در مرکز همایش بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش مباحثی همچون نوآوری و خدمات در صنعت پرداخت مطرح است و بخش مهمی از توسعه صنعت پرداخت بانکی در حوزه کسب و کارهای مالی در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: از اهداف مهم این همایش بررسی روندهای بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با رویکرد کسب و کارهای مالی و تحولات تکنولوژیک و بانکداری جدید دیجیتال است. ضمن آنکه نوآوری‌های جدید در صنعت بانکداری الکترونیک با معرفی بازیگران جدید در کسب و کارهای مالی در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام بانکداری با رویکرد تجاری – اقتصادی همراه با شرکت‌های حوزه بانکداری الکترونیک و آی تی فعال برگزار خواهد شد. ضمن آنکه دستاوردهای ملی و کشوری در زمینه صنعت بانکداری و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیواندری خاطرنشان کرد:‌ مباحث مربوط به بانکداری الکترونیک استارت‌آپ‌ها و فین تک‌‌ها، بانکداری دیجیتال و بدون شعبه، یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مالی کارت‌های اعتباری، پول‌های رمزگذاری شده، اینترنت اشیا از دیگر مباحثی بود که در این همایش به آ‌ن خواهیم پرداخت.

وی در مورد پول‌های رمزگذاری شده گفت: این پول‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند و مسلما متقاضیانی خواهند داشت.

وی افزود: پول‌های رمزگذاری شده به عنوان دارایی موضوعی برای سرمایه‌گذاری هستند که بانک‌های مرکزی دنیا بر روی آن کار می‌کند تا بتوانند پول ملی کشورشان را به صورت رمزگذاری شده منتشر کنند.  هم اکنون چنین مطالعه در پژوهشکده پولی و بانکی در حال انجام است و پروژه تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

دیواندری خاطرنشان کرد: در این همایش در خصوص فناوری‌های روز اطلاعات در حوزه آی‌تی و در زمینه سیستم‌های تشخیص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم  (با توجه به آیین‌نامه‌های زیادی که تصویب شده )مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن آنکه استانداردهای امنیتی در خصوص مدیریت حوادث و هوش امنیتی در شبکه بانکی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  صنعت بانکداری و خدمات پرداخت با هوش تجاری و داده‌کاوی و دیتاماینیگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در هفتمین همایش بانکداری جشنواره‌های جانبی تدارک دیده شده که برگزار خواهد شد.

دیواندری افزود: نخبگان ما در داخل کشور کم نیستند که اکثراً جذب شرکت‌های خارج از کشور می‌شوند. وظیفه ما است که در این همایش که بزرگترین رخداد نظام بانکی به شمار می‌رود فضای مناسبی را برای این نخبگان در قالب شرکت‌های استارتاپ و فین تکها فراهم کنیم.

 دیواندری گفت: در این همایش ۳۷ سخنران اعم از مسئولین برتر اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی و معاونین  وزارتخانه‌های مربوطه اقتصادی حضور خواهند داشت. همچنین ۳۷ سخنران خارجی از جمله آقای برد کینگ حضور دارند و ۹ میزگرد تخصصی نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از بین ۱۶۰ کارگاه مورد تقاضای نظام بانکی ۱۴ مورد از سوی کمیته علمی تایید شده است. ۱۴۰ مقاله تاکنون دریافت شده که دارای ۶۰ عنوان مورد قبول است.

وی گفت: کارگاه های آموزشی همایش هفتم ۱۴ مورد است که از بین ۱۶۰ کارگاه متقاضی از طرف نظام بانکی و صنعت پرداخت انتخاب شده‌اند که این کارگاه‌ها بعد از ظهر برگزار می شود.همچنین ۳۱۰ چکیده مقالات تخصصی به همایش ارائه شده که ۱۴۰ متن مقاله دریافت و ۶۰ مقاله مورد قبول کمیته داوری قرار گرفته که به چاپ خواهد رسید، همچنین ۱۶ مقاله نیز در همایش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای نمایشگاهی امسال گسترش پیدا کرده است، گفت: یکی دیگر از تغییرات، اختصاص فضا به رسانه‌های متقاضی است و همچنین فضایی برای استارتاپ ها در نظر گرفته شده است.

دیواندری ادامه داد: همچنین بخش معرفی محصولات و خدمات در سالن‌های مجزا اختصاص یافته تا شرکت های قدرتمند حوزه پرداخت بتوانند محصولاتشان را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جشنواره دکتر نوربخش امسال در چهار بخش برگزار می‌شود٬ گفت: نخستین بخش معرفی محصولات نوآورانه و برتر بانک ها و شرکت ها است که ۳۵ شرکت و ۱۰ بانک در این بخش شرکت کردند، داوری ها به پایان رسیده و برگزیدگان در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پژوهشکده پولی و بانکی یک مرکز علمی است که فضا را برای استارتاپ ها ایجاد می کند، گفت: بانک مرکزی، شرکت های وابسته به آن و بخش خصوصی همگی علاقمند به حمایت از استارتاپ ها هستند و من نیز به طور شخصی علاقمند به این موضوع هستم.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: در حال‌حاضر نیز اینگونه نیست که استارتاپ ها مورد حمایت نباشند اما ساختارهای بروکراتیک باید فضا را برای حمایت از نیروهای نخبه بازتر کنند و پژوهشکده نیز به عنوان مرکزی علمی این موضوع را پیگیری می کند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز