خبرگزاری کار ایران

کرم‌پورحقیقی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیسیون امنیت ملی موضوع تعلل چین در امدادرسانی به نفتکش سانچی را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۱۹

نماینده مردم فیروزآباد با اعلام اینکه گزارش نائب رییس کمیسیون انرژی درباره نفتکش سانچی به این کمیسیون ارائه شده است، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدامات دولت چین در قبل و بعد از بروز حادثه برخورد کشتی ایرانی را بررسی خواهد کرد.

کوروش کرم‌پور حقیقی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین اقدامات کمیسیون انرژی در مورد حادثه نفتکش سانچی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نایب رییس دوم کمیسیون برای پیگیری امدادرسانی به چین رفته بودند و موضوع را از نزدیک بررسی کردند که گزارش و اخبار آن توسط آقای برومند به کمیسیون ارائه شده است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: رییس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت را مامور کردند که موضوع را به جد پیگیری کنند تا مشخص شود چرا این اتفاق رخ داده است و آیا مقصری در این رابطه وجود دارد یا خیر و از زمانی که مسئولان مربوطه این موضوع را مطلع شدند، آیا اقدامات آنها کافی بوده یا خیر و یا اینکه کم کاری صورت گرفته است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس یادآور شد: مجلس بر اساس وظیفه خود مسایل را بررسی خواهد کرد و ما امیداریم هیچگونه کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته باشد و چنانچه تقصیر و کوتاهی از سوی احدی از مسئولان ثابت شود، یقین داشته باشید نمایندگان مردم بر اساس وظیفه‌ای که دارند در چارچوب قانون اقدامی قاطع خواهند داشت.

وی به سفر نایب رییس دوم کمیسیون انرژی به چین اشاره کرد و افزود:‌ آقای برومند بر اساس روالی که در مجلس وجود دارد، گزارشات آنی را در حد امکاناتی که در دسترس داشته‌اند، لحظه به لحظه به هیات رییسه مجلس و رییس کمیسیون ارائه کرده‌اند .

کرم‌پور حقیقی در پاسخ به این سوال که آیا تعلل دولت چین در بروز این حادثه و تشدید آن موثر بوده است یا خیر، بیان کرد: این موضوع باید توسط کارشناسان بررسی شود. بعد از کارشناسی ابعاد این واقعه و ارائه گزارش می‌توان اظهار نظر کرد و درحال نظر نباید بر اساس گمانه زنی قضاوت کنیم .

وی در پایان اظهار کرد: باید اقدامات دولت چین را قبل از بروز حادثه و بعد از آن بررسی کارشناسی کرد تا به نتیجه درستی از تعلل دولت چین یا دخالت سایر عوامل برسیم و این بررسی توسط کمیسیون امنیت مجلس انجام خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز