خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران:

بهای طلا همچنان رو به رشد است / بانک مرکزی افزایش بهای دلار را مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۷۶

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: در نوسانات قیمت دلار در بازار با قیمت‌های کاذب روبرو هستیم.

عبادالله‌محمدولی، رئیس‌اتحادیه‌تولیدکنندگان‌و‌صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگهای‌قیمتی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد رشد بهای ارز و سکه طی‌روزهای‌اخیر اظهارداشت: نوسانات بهای سکه و طلا بر اساس‌اونس جهانی تعیین می‌شود که با توجه به محاسبه‌ها باید بر اساس قیمت کف بازار نرخ‌ها تعیین شوند.

وی ادامه داد: قیمت‌کف بازار را باید بانک‌مرکزی مدیریت کند و بر آن نظارت‌داشته باشد تا قیمت بانک مرکزی و کف بازار فاصله آنچنانی با هم نداشته باشند.

محمدولی در مورد افزایش بهای دلار نیز تصریح کرد: به نظر می‌رسد این موضوع ادامه‌دار باشد تا فاصله ارز آزاد و دولتی کم شود و ارز به سمت تک نرخی شدن حرکت کند.

وی گفت: در حال حاضر در نوسانات بازار با قیمتهای کاذب روبرو هستیم.

محمدولی‌افزود: قیمت طلا از ۴ ماه گذشته روندی افزایشی داشته و این رویه ادامه‌دار خواهد بود و تا ابتدای تابستان در بازار داخلی با رشد قیمت‌ها روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روند بهای طلا روندی افزایشی خواهد بود، افزود: با رصد بازار متوجه می‌شویم که از ۵ سال گذشته تاکنون اقبال‌مردم نسبت به خرید طلا بیشتر شده و همه بر روی سکه وطلای‌خام متمرکز هستند و این امر نشان می‌دهد که مردم به طلا به چشم دارایی نگاه می‌کنند نه به عنوان کالای مصرفی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز