خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه:

ادامه تحریم‌های تاید واتر علی‌رغم خروج آن از مجموعه سپاه/ پیگیری‌های حقوقی برای لغو تحریم‌‌ها بیهوده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۰۸۰

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با بیان اینکه علی‌رغم اینکه این شرکت از مجموعه سپاه پاسداران خارج شده است اما تحریم‌های آمریکایی برای تاید واتر پابرجا است گفت: با توجه به مواضع ترامپ هزینه برای پیگیری‌های حقوقی خروج تاید واتر از تحریم بیهوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی اعتصام در نشست خبری بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توسعه سواحل مکران و توجه ویژه مسئولان به این منطقه اظهار داشت: مکران گنج پنهان است و خوشبختانه در این دولت  پیگیری‌های جدی برای توسعه این منطقه انجام شده است و به بندر چابهار به عنوان دروازه ملل توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: به طوری که فاز یک بند چابهار اخیراً به افتتاح رسید و در حال حاضر با ایجاد اسکله‌ها و تجهیز امکانات بندری، امکان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر چابهار به وجود آمده است وتجهیزات بندری فاز یک بندر چابهار را عملاً وارد مرحله عملیاتی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با بیان اینکه توسعه شهید بهشتی بندر چابهار می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد ادامه داد: قطعاً با تکمیل این کریدور و اتصال راه‌آهن به بندر چابهار و ساخت راه‌آهن رشت- قزوین – آستارا می‌توان به صورت یکپارچه از این کریدور استفاده کرد.

اعتصام با اشاره به رقابت‌های کشورهای همسایه در بخش بندری اظهار داشت: در حال حاضر پاکستان در حال بهره‌برداری از بندری با ظرفیت سه میلیون تنی در کراچی است. همچنین بندر عمان با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت است. از سوی دیگر عراق و امارات هم در حال توسعه بنادر کشور خود هستند. بنابراین با توسعه بنادر خود باید قدرت رقابت در منطقه را داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری همایش‌های ارگان دریایی هم در جهت برنامه‌ریزی‌های راهبردی برای توسعه بنادر کشور است و برگزاری چنین برنامه‌هایی در مناطق محروم مانند چابهار بسیار سخت است اما قرار بر این است که بیست و پنجمین دوره همایش ارگان‌های دریای در این منطقه برگزار شود.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با اشاره به مزیت توسعه بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار کوتاه‌ترین فاصله به کشورهای منطقه CIS محسوب می شود و مزیت‌های بسیار زیادی برای ترانزیت کشورهای اروپای شرقی و اروپای شمالی دارد. ازسوی دیگر خوشبختانه در منطقه چابهار با مشکلات امنیتی مواجه نیستیم و محدودیتی دراین منطقه وجود ندارد و می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌ها باشد.

اعتصام با بیان اینکه یکی از محورهای برگزاری این همایش حفظ محیط زیست دریایی است گفت: توسعه حمل و نقل دریایی، لوجستیک دریایی، نوسازی ناوگان فرسوده، ارتقای ایمنی ناوگان دریایی، ارتقای امنیت سایبری ناوگان دریایی، و نقش بنادر ریل پایه در توسعه حمل و نقل چند وجهی از محورهای این همایش هستند.

وی با اشاره به تعدد و کثرت برگزاری همایش‌های دریایی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر برگزاری همایش‌های دریایی به بیزینس عده‌ای تبدیل شده است و ازیاد این همایش‌ها برای جامعه دریایی آزاردهنده هستند و جامعه دریایی نسبت به این موضوع معترض بودند.

اعتصام افزود: معتقد هستم که ارگان های دولتی نباید برگزارکننده این همایش‌ها باشند و انجمن دریایی باید این همایش‌ها را با محوریت بخش خصوصی برگزار کند.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های دریایی اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات خوبی درا ین حوزه افتاده است به طوری که در حال حاضر بند آستارا و بندر فریدون کنار به صورت صددرصدی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و این روند رو به رشد است.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با اشاره به تحریم‌های غربی علیه این شرکت اظهار داشت: هرچند که وابستگی این شرکت به سپاه پاسداران قطع شده است اما همچنان تحریم‌های کاتسا شامل حال شرکت تاید واتر می‌شود و این تصمیم آمریکایی‌ها برای تحریم تاید واتر ناجوانمردانه است.

وی افزود: در حال حاضر تاید واتر 11 شرکت فعال دارد که این شرکت‌ها  به دلیل تحریم‌ها باید برای ادامه فعالیت خود رعایت برخی از مسائل را کنند اما در همه بنادر در بخش‌های مختلف فعال هستیم.

اعتصام درباره پیگیری‌های حقوقی برای خروج از تحریم‌ها اظهار داشت: با مشاوران و وکلای خارجی وارد مذاکره شده‌ایم اما با توجه به مواضع ترامپ و بالا بودن هزینه‌های پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی فعلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که هزینه کردن در این باره بیهوده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان دریایی اظهار داشت: در حوزه نوسازی شناورهی کوچک، پشتیبان، مسافری و شناورهای حوزه نفت و گاز به نوسازی ناوگان به صورت جدی نیاز داریم و می‌توان با استفاده از تولید داخل ناوگان خارجی را نوسازی کرد.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه ادامه داد: در حال حاضر به ناوگان مسافری فرسوده دیگر مجوز فعالیت نمی‌دهند و باید هرچه زودتر ناوگان مسافری نوسازی شود که البته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در چند سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد تجهیزات مورد نیاز برای ساخت شناورها و کشتی‌های بزرگ در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز