خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد:

صاحبان ایده با تامین مالی جمعی می‌توانند از سرمایه مردم استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۲۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به امروز منابع مالی از طریق سیستم بانکی تامین می‌شود اما حالا اگر فردی ایده‌ای داشته باشد یا قصد داشته باشد در زمینه‌ای فعالیت کند می‌تواند از سرمایه‌ مردم استفاده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی  در نشست اقتصادی دیجیتالی و در جمع خبرنگاران گفت‌: مسئله قانون‌گذاری و قانون‌مندشدن سرمایه‌گذاری در حوزه تامین مالی جمعی یک قدم مثبت است تا به امروز عمده فعالیت بورس در نقل و انتقال سهام موجود بوده است. و به بازار سهام اولیه توجه خاصی نشده است در حقیقت کسانی که قصد داشته باشند وارد بازار کسب و کار شوند احتیاج به سرمایه اولیه دارند که مکانیزم‌های خاص خود را دارند از جمله آنها باید به فروش اوراق سرمایه یا تامین منابع مالی اشاره کرد.

کرباسیان با اشاره به تامین منابع برای کسب و کارها گفت: تا به امروز منابع مالی از طریق سیستم بانکی تامین می‌شود اما حالا اگر فردی ایده‌ای داشته باشد یا قصد داشته باشد در زمینه‌ای فعالیت کند می‌تواند از سرمایه‌ مردم استفاده کند. برای ایجاد این شراکت نیاز به مکانیزم و نظارتی برای تشویق مردم در مورد ایده‌ها و کسب و کارهایی است که می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

مسعود کرباسیان افزود: تفاهمنامه امروز در حوزه تامین منابع مالی جمعی باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری مردم در فضای کسب و کارهای نوین شروع شود و امیدواریم در سایر زمینه‌ها این کار را شاهد باشیم.این ایده با نظارت وزارت ارتباطات و سازمان بورس و نظارت‌های وزارت کار پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای عالی بورس به صورت قطعی دستورالعمل تامین مالی جمعی را تصویب می‌کند و این مساله می‌تواند نوید خوبی برای کسانی باشد که قصد دارند تا در زمانی که سود سپرده‌های بانکی کاهش یافته در فضای کسب و کارهای نوین و تکنولوژی مشارکت داشته باشیم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حمل و نقل تکنولوژی باعث شده تا فعالیت‌های بسیار خوبی ایجاد شود و همین مساله تاثیر زیادی در حوزه اشتغال داشته. انتظار نیز بر این است تا این تفاهمنامه باعث فعالیت مناسب در حوزه اشتغالزایی و گسترش کسب و کارهای نوین شود.

کرباسیان در باره وضعیت کسب و کارهای نوین اظهار داشت: ایده‌هایی وجود دارد که به دلیل کمبود سرمایه به تحقق نرسیده و حالا با سرمایه جوانان می‌تواند از این بستر استفاده کند تا ایده‌های خود را مطرح و به مرحله اجرا برسانند که اشتغال به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز