خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در زمینه رفع فیلتر تلگرام جلسه‌ای برگزار نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۷۸۴

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نسبت به همکاری مدیر عامل تلگرام با ایران و یا تعهد مسئولان برای رفع فیلتر این پیام رسان اطلاعی ندارم چرا که در جلسات برگزار شده این مسئله مطرح نشده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره پیگیری رفع فیلتر از تلگرام در کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مباحث مختلفی درباره حوادث اخیر کشور با دستور رئیس مجلس در دستور کار کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفته است؛ در این زمینه 3 جلسه تا به امروز برگزار شده و قرار است تا همه ابعاد مسائل از جمله موضوع فضای مجازی  با بررسی سیاست‌هایی که دولت در این زمینه داشته است و همچنین بررسی و دریافت نظرات دستگاه‌های امنیتی  و اطلاعاتی تا دو یا سه روز آینده پیگیری شود.

فیروزآبادی با اشاره به ادعای رفع فیلتر تلگرام تاکید کرد: در زمینه فضای مجازی و رفع فیلتر تلگرام به صورت خاص جلسه‌ای برگزار نشده و هنوز هیچ گونه تصمیم گیری برای رفع فیلتر پیام رسان تلگرام انجام نشده است و نسبت به ادعای مطرح شده بی‌اطلاع هستم و در هیچ جلسه‌ای این موضوع مطرح نشده است. در حال حاضر مسئله مشخص این است که به منظور برقراری نظم و امنیت محدودیت‌هایی در فضای مجازی از جمله تلگرام ایجاد شده است چرا که امنیت مهمترین مسئله است و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی در جامعه شکل نمی‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جلسات برگزار شده کمیسون به صورت کلی بوده است و نسبت به همکاری مدیر عامل تلگرام با ایران و یا تعهد مسئولان تلگرام برای رفع فیلتر این پیام رسان اطلاعی ندارمچرا که در جلسات برگزار شده این مسئله مطرح نشده است. همچنین به هیچ مسئول ایرانی از جمله وزارت ارتباطات مسئولیتی در زمینه فضای مجازی ابلاغ نشده است.

وی افزود: فضای مجازی مکانی برای گردش آزاد اطلاعات است اما در این میان افرادی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و متاسفانه فرد یا دستگاهی نیز این افراد را مورد پیگرد قرار نمی‌دهد که باعث لطمات مادی و حیثیتی برای مردم می‌شود.  دولت در حوزه فضای مجازی نمی‌تواند فقظ نظاره‌گر باشد، باید برنامه مشخصی داشته باشد و حد و مرز را تعریف و رعایت کند تا علاوه بر گردش آزاد اطلاعات، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بتوانند فعالیت خود را در جهت ارتقای امنیت کشور انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز