خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام/ ترمینال سلام خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۳۱۷

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار بر این است که در شرکت شهر فرودگاهی امام ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود، گفت: ترمینال سلام خردادماه سال آینده پس از سفرهای حج افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کوروش فتاحی عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام در مراسم معارفه شهرام آدم نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام و علی رستمی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: هر چند که دوران سرپرستی دوران انتقاد است اما سعی کردیم تا نبود مدیرعامل در این مجموعه احساس نشود.

وی با تاکید بر نقش رقابتی فرودگاه امام در منطقه گفت: با توجه به اینکه عرصه هوایی یک عرصه بین المللی است باید سازمان‌های ملی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادها در پیشبرد این مجموعه یاری کنند.

همچنین در ادامه این مراسم غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاریخچه تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: تاسیس این شرکت در قانون برنامه پنجم پایه‌گذاری شد و در زمان خود از پیشرفته‌ترین قوانین موجود در کشور بود.

وی ادامه داد: مساحت شرکت شهر فرودگاهی امام 14 هزار هکتار است که تقریبا یک و نیم برابر جزیره کیش مساحت دارد.

وی از سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیارد تومانی در این مجموعه خبر داد و گفت:‌ در یک دوره مشخص قرار بر این است که 400 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه انجام شود بدون آنکه یک ریال آن توسط دولت تامین شود و تمام آن از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در طول سال‌های گذشته چندین مدل سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شد اما هیچ یک از آنها موفق نبود و باید در بحث سرمایه‌گذاری‌ها تغییر نگاه و روش داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: ایجاد ترمینال سلام با ظرفیت پنج میلیون نفر و ایجاد ترمینال ایرانشهر با ظرفیت نهایی 110 میلیون نفر از برنامه‌های جدی شرکت شهر فرودگاهی امام است.

سلامی ادامه داد: این شرکت به صورت هلدینگی اداره می‌شود و فرودگاه و مناطق آزاد از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ هستند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد به وسعت 1100 هکتار و منطقه ویژه اقتصادی با وسعت 2500 هکتار در این مجموعه‌ قرار دارند و قرار است شرکت ساخت و توسعه شهر فرودگاهی هم ایجاد شود.

وی از افتتاح ترمینال سلام در خردادماه و پس از انجام سفرهای حج خبر داد و گفت: مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر هم به زودی برگزار می‌شو د و قرار بر این است که شرکت ایرانی – خارجی به صورتی بی او تی فاز یک را به اجرا برسانند.

سلامی ادامه داد: همچنین مشاوران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام، نقشه‌های این مجموعه را تهیه کردند اما هنوز به تصویب مجمع نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز