خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سایپا در پاسخ به ایلنا:

دیگر امکان تولید خودرویی با قیمت 20 میلیون تومان وجود ندارد/ برای توقف تولید پراید باید همه جوانب را بسنجیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۷۵

مدیرعامل سایپا گفت: به طور حتم دیگر امکان ندارد در ایران بتوان خودرویی با قیمت پراید تولید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز، قاسم جهرودی، مدیرعامل سایپا در نشست خبری برنامه‌های خود  برای این گروه صنعتی را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: مهم ترین برنامه ما ایجاد عقلانیت مالی به معنای کلمه در این مجموعه است که شامل انضباط مالی، عدالت مالی می‌شود.

جهرودی تصریح کرد: ما در سایپا پروژه‌ای را ادامه نخواهیم مگر آنکه عقلانیت و خرد مالی در آن وجود داشته باشد.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تولید پراید و قیمت خودروی جایگزین آن گفت:‌ در خصوص تولید این خودرو باید بگویم ما درگیر تولید خودرویی هستیم که مستقیم به اقشار آسیب‌پذیر ارتباط دارد. یک پراید 20 میلیونی 9 درصد ارزش افزوده و سه درصد عوارض دارد که هیچ کدام را دریافت نمی‌کنیم. من می‌توانم با جرات بگویم که در دنیا هیچ خودرویی با چنین قیمتی وجود ندارد.

جهرودی تصریح کرد: ما با یک جمعیت 130 هزار نفری در تامین قطعات این خودرو مواجه هستیم. در واقع زندگی این تعداد مستقیم به تولید این خودرو مربوط است بر همین اساس باید برای توقف تولید پراید تمام جوانب را بسنجیم.

مدیرعامل سایپا گفت:‌ تبدیل یک خودروی دنده‌ای به اتوماتیک حداقل پنج میلیون هزینه دارد. این در حالی است که اگر ما بخواهیم استانداردهای سازمان بازرسی را نیز ارتقا دهیم و کیفیت محصول را بالا ببریم باید هزینه‌ها را پوشش دهیم اما من اعلام می‌کنم که به طور حتم دیگر امکان ندارد در ایران بتوان خودرویی با قیمت پراید تولید کرد.

وی در خصوص بدهی این مجموعه به قطعه‌سازان گفت: ما طی یک ماه گذشته سعی کردیم این رقم را کاهش دهیم و با اخذ 600 میلیارد تومان از یکی از صندوق ها و توزیع آن در شبکه قطعه‌سازی تا حدود زیادی توانستیم خود را به روز کنیم. ضمن آنکه نقدینگی روزانه خود را نیز ادامه دادیم.

وی ادامه داد: اولویت ما حمایت از شرکت‌های قطعه‌سازی ضعیف بود تا بتوانند به کار خود ادامه دهند. ما اکنون با موعد 120 روز، فعالیت خود را انجام می‌دهیم و در برخی از موارد آن را به 90 روز نیز رساندیم.

جهرودی تصریح کرد: ما امروز رقبای وارد کننده‌ای داریم که از جیب شریک چینی خود فروش اقساطی انجام می‌دهند. متاسفانه زمانی که ما پول داشتیم و می‌توانستیم به سمت تولید بهتر برویم، تعلل کردیم. در نتیجه امروز مجبور هستیم یک سری اقدامات عاجل را انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز