خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

بهره‌برداری تجاری ایرانسل از IPv6 در تمام کشور

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۸۸۸

ایرانسل به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه ایران IPv6 را در تمامی کشور به بهره برداری تجاری رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، امکان استفاده تمامی مشترکان سرویس نسل 2، 3، 4 و 4.5 اینترنت همراه و اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) ایرانسل از این بستر فراهم شده است.

برای استفاده از آخرین پروتکل اینترنت (IPv6) لازم است دستگاه مشترکان از (IPv4/IPv6)اDual Stack پشتیبانی کند و در دستگاه‌های اندرویدی، در قسمت تنظیمات نقاط دسترسی (Access Point Names) لازم است که APN protocol بر روی IPv4/IPv6  تنظیم شده باشد.

جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت که به اختصار IPv6 نامیده می‌شود طبق پیشبینی‌های انجام شده به زودی جایگزین نسخه قبلی این پروتکل IPv4 خواهد شد.

با توجه به توسعه کاربرد خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیا (IoT) که میتواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها، قاب عکس‌های دیجیتال و حتی لوازم خانگی بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه پروتکل IP اهمیت پیدا می‌کند.

طی سال‌های آینده، میلیاردها شیء در دنیا به اینترنت متصل می‌شوند، ایرانسل نیز به عنوان اپراتور پیشگام در زمینه اینترنت اشیا و شهر هوشمند، سرمایه گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

نسخه ششم پروتکل اینترنت یا IPv6 از فضای آدرس دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که بهره‌گیری از ۲ به توان ۱۲۸ آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد. این در حالی است که نسخه چهارم پروتکل اینترنت یا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی ۳۲ بیتی دارد.

در فاز قبلی بهره‌برداری تجاری از این سرویس، این امکان از بهمن ماه سال گذشته برای مشترکان ایرانسل در استان‌های تهران، البرز، مرکزی و قم فراهم شده بود تا سرویس اینترنت را در بستر IPv6  دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز