خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان :

تبعات بحران کم آبی با تغییر رویه مصرف آب کاهش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۲۵

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان آب را عامل مهم توسعه و آبادانی دانست و گفت: با مدیریت صحیح مابع آبی و تغییر رویه در مصرف آب ‌می‌توان تبعات بحران کم آبی را به حداقل رساند.

به گزارش ایلنا، در نشست تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت زنان در توسعه روستا هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به نقش مؤثر بانوان در مدیریت مصرف آب پرداخت و اعلام کرد: بدون شک بانوان با توجه به نقشی که در محیط خانه دارند می‌توانند به خوبی مصرف آب را مدیریت کنند که این مهم بسیار مؤثر در مدیریت مصرف است و از مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود.

وی به ظرفیت خانه فرهنگ آب اشاره کرد و افزود: شرکت آبفا استان اصفهان با تأسیس خانه فرهنگ آب در صدد ترویج مصرف صحیح آب میان اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است و بنابراین می طلبد دفتر امور بانوان وخانواده استانداری از ظرفیت خانه فرهنگ آب که مجهز به لوازم کاهنده مصرف به همراه مربیان و کارشناسان مجرب به آموزش مصرف صحیح آب به کودکان و نوجوانان، والدین و معلمان هستند استفاده کنند تا در نهایت به هدف غایی که همان فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در جامعه هست دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تصریح کرد: براساس پیش بینی ها از سوی دانشمندان و کارشناسان تا سال 2050 بیش از 30 میلیون نفر از ساکنان فلات مرکزی به دلیل وقوع خشکسالی و تشدید بحران کم آبی ناچار به مهاجرت می شوند این درحالیست که می توان با مدیریت صحیح منابع آبی تبعات بحران کم آبی را به حداقل رساند و این امر با تغییر رویه در مصرف آب بدست می آید.

وی آب را عامل مهم توسعه و آبادانی برشمرد و بیان کرد: هرجا که آب باشد آبادانی و توسعه را بدنبال دارد پس باید مدیریت منابع آب در تمام بخش ها از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات به خوبی اعمال شود تا شاهد توسعه و آبادانی روستاها و از همه مهمتر شاهد اشتغال ناشی از توسعه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز