خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

رسیدن به صادرات 15 میلیون تنی فولاد رویا نیست

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۵۵

وزیر صنعت گفت: برای رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور به ۸.۴ میلیارد دلار برای فعالیت‌های صنایع معدنی و معادن و ۱۴.۵ میلیارد یورو برای زیر ساخت‌های این صنعت نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری دسترسی به 55 میلیون تن ظرفیت فولاد کشور را رویایی دست نیافتنی ندانست، گفت: ستاد عالی فولاد کشور برای رفع عدم توازن‌ها در صنعت فولاد کشور راه‌اندازی شده و رسیدن به صادرات 15 میلیون تنی فولاد نیز دیگر رویا نیست و در نزدیکی این رقم قرار داریم.

وی با اعلام اینکه برای رسیدن به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد کشور به 8.4 میلیارد دلار برای فعالیت‌های صنایع معدنی و معادن کشور نیاز داریم، اضافه کرد: برای رسیدن به این ظرفیت به 14.5 میلیارد یورو نیز برای زیر ساخت‌های این صنعت نیاز داریم و باید جذب سرمایه کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت توجه به حمل‌ونقل ریلی در زمینه ترانزیت مواد معدنی، تصریح کرد: باید زمینه ایجاد 110 میلیون تن ظرفیت انتقال کالا در ریل کشور را فراهم کنیم یعنی ظرفیت موجود 5 برابر شود.

وی ایمیدرو را نخ تسبیح فعالیت‌های معدنی در این منطقه دانست و گفت: این سازمان توسعه‌ای در حوزه منابع نیاز به حمایت دارد. دولت 70 هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی سازمان‌های توسعه‌ای به بخش‌خصوصی مطالبه دارد که باید این بودجه به سمت توسعه بیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز