خبرگزاری کار ایران

تقدیر معاون رئیس جمهور از اجرای موفق خرید تضمینی گندم

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۳۸۸

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران در زمینه‌ی اجرای موفق عملیات خرید تضمینی گندم در سال زراعی 96-1395 تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ محمدباقر نوبخت درنامه‌ای خطاب به معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اقدامات و فعالیت‌های این شرکت در راستای اجرای موفق عملیات خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری(1396-1395)، که استمرار و تداوم خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز کشور را درپی داشته است، قدردانی کرد.

گفتنی‌است؛ از آغاز فصل برداشت گندم در فروردین‌ماه سال‌جاری، شرکت بازرگانی دولتی ایران توسط 1400 مرکز خرید در سراسرکشور توانست؛ مقدار 8 میلیون و 900 هزار تن گندم با نرخ تضمینی و مصوب هرکیلوگرم 13 هزار ریال و به ارزش کل 116 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و با تعامل و همکاری بانک‌های عامل، میزان اعتبارات مورد نیاز را جذب و توسط بانک کشاورزی به حساب گندم‌کاران در سراسر کشور پرداخت کند.

همچنین پروژه‌ی ارتقاء و بهبود کمی و کیفی تولید گندم داخلی که از سال 1392 کلید خورده است، با حمایت‌های دولت محترم و وزرای جهادکشاورزی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،  طی سه سال اخیر به نتیجه رسیده و کشور از مرزهای خودکفایی در تولید گندم عبور کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز