خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در پاسخ به ایلنا:

محاکمه منطقه آزاد ماکو در مجلس یکطرفه بود / فرصت دفاع نداشتیم / جریان‌سازی از پیش طراحی شده بود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۴۴

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه اختلافات یک نماینده مجلس باعث شد تا ماده 206 درباره منطقه آزاد ماکو در مجلس به جریان گذاشته شود، گفت: محاکمه منطقه آزاد ماکو در مجلس یکطرفه بود و فرصت دفاع را به ما ندادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین فروزان در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات درباره گزارشات تخلفات منطقه آزاد ماکو در مجلس و ارجاع آن به قوه قضائیه چه بوده است، گفت: پاسخ به این سوال مشکل است چرا که وقتی پرونده‌ای به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی ادامه داد: با یکی از نمایندگان مجلس اخیرا اختلافاتی به وجود آمد که این نماینده برای تسویه حساب‌ دو راه پیش راه داشت یا اینکه بحث تحقیق و تفحص را دنبال کند و یا اینکه سراغ ماده 206 برود. از یک سال و نیم قبل درگیر این موضوعات بودیم و درنهایت ماده 206 درباره منطقه آزاد ماکو در مجلس به جریان گذاشته شد.

فروزان افزود: سال گذشته آقای دلخوش یکی از نمایندگان مجلس برای بررسی این موضوع به منطقه آزاد ماکو آمدند و پرونده را رسیدگی کردند و در گزارش خود به آقای لاریجانی رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند که تخلفی در این منطقه واقع نشده است اما این گزارش در کمیسیون تغییر داده شد و بنده زمانی که در نمایشگاه ترکیه بودم،  متوجه شدم مجلس پرونده تخلفات منطقه آزاد ماکو را به قوه قضائیه ارجاع داده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ما فرصت دفاع از خود را نداشتیم و این محاکمه در مجلس یکطرفه بوده است، گفت: نمی‌توانم مدعی شوم که گزارش آقای دلخوش دستکاری شده اما گزارشی که در مجلس مطرح شده گزارش تهیه شده از سوی دلخوش یکی از نمایندگان مجلس نبود.

وی تاکید کرد بنده صدای ضبط شده آقای دلخوش را دارم که تاکید می‌کند در این منطقه تخلفی صورت نگرفته است.

فروزان افزود: دیوان محاسبات هم در گزارشی که از منطقه آزاد ماکو تهیه کرده مورد تخلفی را ثبت نکرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه صداوسیما اخبار مربوط به گزارش تخلفات منطقه آزاد ماکو را جهت‌دار منتشر کرد، اظهار داشت: از آنجایی که صداوسیما با دولت روحانی مشکل داشته تمام اخبار را جهت‌دار پخش می‌کند و اخبار گزارشات تخلفات منطقه آزاد ماکو هم از این اختلافات صداوسیما و دولت مصون نماند.

وی افزود: موضوع تخلفات منطقه آزاد ماکو در حد گزارش است و هنوز قوه قضائیه تصمیمی برای آن نگرفته است که صداوسیما بخواهد آن را رسانه‌ای کند.

وی تاکید کرد: در چهار سال اخیر همواره شاهد این بودیم که از صداوسیما اخباری منتشر می‌شود با این محتوا که مسوولان همگی دزد هستند و این خیانت است به دولت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این منطقه دروازه ورودی ایران به اروپاست و در این مدت زیرساخت‌های متعددی در این منطقه ایجاد شده است، گفت: باید از این منطقه حمایت شود نه اینکه صداوسیما فیلمی از این منطقه منتشر کند که در آن خودروی پورشه تردد می‌کند. این در حالی است که اساسا هیچ خودروی پورشه ای وارد منطقه آزاد ماکو نشده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع برخی تخلفات مبنی بر اینکه هزینه‌هایی خارج از منطقه آزاد ماکو خرج شده است، گفت: بنده 30 سال سابقه مدیریتی دارم و به تمام قوانین منطقه آزاد آشنا هستم و می‌دانم که نباید بودجه‌ای از این منطقه در خارج از جغرافیای آن خرج شود، اینکه 200 هزار تومان به خبرنگاری پرداخت شود نمی‌توان آن را جزو تخلفات به حساب آورد.

وی  در ادامه تاکید کرد: حوزه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو یک ریال خارج از منطقه خرج نکرده است.

فروزان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ادعاهای برخی از نمایندگان درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو به دلیل برآورده شدن مطالبات شخصی است، گفت: امیدوارم با ورود قوه قضائیه به این پرونده سلامت مدیران منطقه آزاد ماکو مشخص شود و ما مطمئن هستیم که در عملکردمان یک ریال هم تخلف انجام نداده‌ایم و تاکنون یک بند حسابرسی هم نداشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز