خبرگزاری کار ایران

۱.۲ میلیون تن سیب درجه یک ذخیره سازی شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۱۷

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن، محصولات گلخانه ای است.

به گزارش ایلنا از اردبیل، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از باغات شهرستان های کوثر و خلخال استان اردبیل گفت:۴۰ میلیون اصله نهال لیبل دار استاندارد تولید شده و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی این نهال ها را تهیه کنند.

وی با بیان این که امسال با مدیریت بهینه، مرکبات به وفور تولید شده است،اظهار داشت:خوشبختانه در حال حاضر ۵۰ درصد محصول پرتغال از باغات شمال برداشت شده و در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درجه یک در سردخانه های کشور دخیره سازی و ۱۶۰ هزار تن سیب از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: در تفاهم با بانک کشاورزی مقرر شده، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یارانه ارزان قیمت در اختیار باغداران قرار بگیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کارشناسان و متخصصین باغبانی و باغداران خواست تا به دو موضوع تغذیه و هرس به موقع باغات توجه داشته باشند زیرا در کمیت و کیفیت تولیدات سردرختی موثر است.

وی با اشاره به این که در استان اردبیل امسال ۴۳۰ هزار تن انواع میوه سردرختی تولید شده است،گفت:آغاز کشت و توسعه درخت پسته و سایر محصولات باغی با نیاز آبی کم و ارزش افزوده بالا نشان دهنده عملکرد خوب جهاد کشاورزی استان و پتانسیل باغی اردبیل می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز