خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۷

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۲۹

حقوق کارکنان دولت ۱۰درصد افزایش یافت/عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ سه برابر شد. این عوارض ۷۵ هزار تومان بود که اکنون برای سفر اول ۲۲۰، سفر دوم ۳۳۰ و سفر‌های بعدی ۴۴۰ هزار تومان شده است/ احتمال حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر

به گزارش ایلنا ؛ از مهمترین ویژگی‌های لایحه بودحه سال ۹۷ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ با کاهش بودجه یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها به ۲۳ هزار میلیارد تومان، عملا پیشنهاد حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر را داده است.

*حقوق کارکنان دولت ۱۰درصد افزایش یافت.

*کل کشور سقف وام ازدواج برای هر یک از زوجین همان ۱۰ میلیون تومان فعلی پیشنهاد شده است.

* دولت در بودجه ۹۷ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را ۳۲ درصد پیشنهاد کرد.

* عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ سه برابر شد. این عوارض ۷۵ هزار تومان بود که اکنون برای سفر اول ۲۲۰، سفر دوم ۳۳۰ و سفر‌های بعدی ۴۴۰ هزار تومان شده است.

* ۱۷ هزار میلیارد تومان برای بودجه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تخصیص داده شد. دولت در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد داد که ۱۷۴هزار میلیارد ریال در جهت حمایت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی پرداخت شود.

* قرار است دولت در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند

* در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد درآمد هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی از محل مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دولت آمده است.

* در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت برای حقوق ورودی خودرو رقم دو هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان را پیشنهاد کرده است.

* دولت امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان بیشتر مالیات می‌گیرد.

* بر اساس تبصره۶ لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۹۷، مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

*بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، وزارت نیرو مکلف است علاوه‌بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، ۲۰ تومان از مشترکان دریافت کند.

*در لایحه بودجه سال ۹۷ آمده که درآمد حاصل از افزایش ۲۰ درصدی قیمت هر لیتر نفت گاز در سال ۹۷ به میزان ۱۳ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز