خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه افتتاح دو طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان اندیکا خوزستان:

برنامه دولت اختصاص آب لوله کشی بهداشتی برای روستاییان است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۰۹

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برنامه دولت این است که آب لوله کشی مطمئن و بهداشتی در اختیار روستاهای کشور قرار دهد که خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که طرح آبرسانی در تعداد زیادی از روستاها به اجرا درآمده است.

به گزارش ایلنا، "اسحاق جهانگیری" در جریان سفر به استان خوزستان، در شهرستان اندیکا حضور یافت و فاز اول دو طرح آبرسانی به روستاهای این شهرستان را مورد بهره‌برداری قرار داد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین در جمع اهالی این منطقه، گفت: خوشحالم که اقدامات توسعه‌ای در روستاهای کشور آغاز شده چرا که روستاها مراکز تولید کشور در بخش دامداری و کشاورزی هستند و از سیاست‌های دولت است که خدمات مورد نیاز مردم روستاها را فراهم کنند تا مردم در روستاها ساکن باشند و به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافته بود، گفت: برنامه دولت این است که آب لوله کشی مطمئن و بهداشتی در اختیار روستاهای کشور قرار دهد که خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که طرح آبرسانی در تعداد زیادی از روستاها به اجرا درآمده است.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاهای این منطقه که سردسیری و کوهستانی هستند نیز در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: ایجاد مراکز بهداشتی در روستاها نیز از اولویت‌های دولت است تا سلامت مردم روستاها تضمین شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: امسال رقم قابل توجهی حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاها اختصاص داده شد که امیدوارم شاهد بهره‌برداری طرح‌های اشتغال زا در روستاها باشیم که بتواند به اقتصاد روستاها نیز کمک کند.

گفتنی است فاز اول دو طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان اندیکا شامل دو پروژه برای آبرسانی به 111 روستا با جمعیت 31 هزار و 94 نفر است که طول خطوط انتقال و شبکه توزیع در این طرح 65 کیلومتر و حجم مخازن 7200 متر مکعب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز