خبرگزاری کار ایران

علی دیواندری تاکید کرد:

برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۰۸

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور و دشواری‌های پیش‌روی نظام بانکی اظهار داشت: نظام بانکی کشور وارد فاز جدیدی شده که راهی جز توسل به متدهای جدید علمی ندارد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که تولید ثروت و بهبود وضعیت زندگی مردم مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان و پژوهشگران است.

دیوان‌دری با تاکید بر اینکه پژوهشکده پولی به عنوان بازوی نظام بانکی به بانک مرکزی کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: هفته پژوهش و فناوری در حقیقت نمادی از اهمیت این حوزه در ساختار تصمیم‌گیری کشور است.

وی گفت: پژوهشکده پولی و بانکی با تکیه بر ظرفیت‌های انسانی مستعد و کارآمد، نقش بسزایی در پژوهش‌های موثر و روزآمد نظام بانکی دارد ضمن آنکه تاکنون پژوهش‌های کیفی و کارآمدی را ارائه داده است.

دیوان‌دری تصریح کرد: یکی از اقدامات این پژوهشکده توجه به نیازهای تحقیقاتی و آموزشی شبکه بانکی و تلاش بر تطابق بر عملیات بانکی کشور با روش‌های روزآمد بین‌المللی است.

دیوان‌دری با اشاره به دستاوردهای پژوهشکده پولی و بانکی در این مدت گفت: اجرای طرح‌های پژوهش‌های کاربردی برگزاری همایش‌های بزرگ و بین‌المللی، دستاوردهای پژوهشی در قالب رهنمودهای سیاستی، مشاوره اقتصادی در زمینه نظام پولی، انتشار کتاب و مقاله و برگزاری کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی و دستاوردهای پژوهشکده‌های پولی و بانکی بوده است.

وی افزود: در تمام دنیا در صورتی که چنین شرایطی برای نظام بانکی‌شان به وجود بیاید تنها با توسل به تحقیقات علمی می‌تواند شرایط خود را تغییر دهند.

دیوان‌دری تصریح کرد: از جمله طرح‌های تدوین شده در این راستا می‌توان به آسیب‌شناسی لایحه قانون بانک مرکزی و سیاستگذاری پولی و ارزی، طرح استفاده از حقوق مصرف کننده در نظام بانکی و تورم فصلی سال 95 اشاره کرد.

وی گفت: بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته در مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاستگذاران است که باید به آن توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز