خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

قطع یارانه بی‌نیازان برای افزایش پرداخت به نیازمندان، عین عدالت است/ رسانه‌های خارجی سعی دارند مردم را تحریک کنند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۰۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما در صددیم تا پول یارانه به گروه‌های واقعا نیازمند جامعه تخصیص داده شود. وقتی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عده‌ای قطع می‌شود به عده دیگری که نیازمندتر هستند پول بیشتری پرداخت می‌شود و این موضوع عین عدالت است. رسانه‌های داخلی باید سعی کنند این را به صورت شفاف مطرح کنند. رسانه‌های خارجی سعی می‌کنند مردم را تحریک کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص بودجه سال ۹۷ پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایلنا مبنی بر اینکه چرا با وجود آن که هدف دولت، انضباط مالی و کاهش هزینه‌ها است، بودجه نهادهای خاص فرهنگی و برخی از نهادهای نظامی افزایش داشته اما در مقابل شاهد کاهش بودجه‌های مرتبط با زندگی مردم مثلا یارانه‌ها هستیم، اظهار داشت: ما کل بودجه اختصاصی را در ۶ هزار صفحه و ۱۴ کتاب را در یک کتاب و آن کتاب را در یک برگه ارائه دادیم و جزئیات آن بر اساس گروه بندی وجود دارد.

وی گفت: در خصوص امور رفاه اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده و پس از آن در امور آموزش و پژوهش ۵۷ هزار میلیارد تومان و به بخش دفاعی و امنیتی ۵۱ هزار میلیارد تومان و به بخش سلامت ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌ای از بخش یارانه مردم کم نشده است، گفت: ما در صددیم تا پول یارانه به گروه‌های واقعا نیازمند جامعه تخصیص داده شود. وقتی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عده‌ای قطع می‌شود به عده دیگری که نیازمندتر هستند پول بیشتری پرداخت می‌شود و این موضوع عین عدالت است. رسانه‌های داخلی باید سعی کنند این را به صورت شفاف مطرح کنند. رسانه‌های خارجی سعی می‌کنند مردم را تحریک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز