خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه آبفای استان تهران و دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد امضا شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۵۲

آبفای استان تهران تفاهم‌نامه‌ای با دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران در زمینه‌های حرفه‌ای و آموزشی حوزه مدیریت آب و فاضلاب امضا کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه تأمین چارچوبی برای همکاری در زمینه‌های حرفه‌ای و آموزشی در خصوص مدیریت آب و فاضلاب و همکاری با تمرکز بر توسعه شهری پایدار و سبز، آموزش و پرورش، مدیریت پایدار آب، زیرساخت و تسهیلات آب و بهداشت، بهره‌وری و کارایی آب، مدیریت کیفیت آب، حساب‌داری آب و حساب‌رسی آب و مقررات ایمنی آب است.

محمد پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به مفهوم توسعه پایدار گفت: درک اهمیت این مفهوم بود که ما را به ایجاد دفتر توسعه پایدار در شرکت ترغیب کرد.

پرورش افزود: کشور ما با مشکلاتی از جمله کمبود منابع آب و دفع فاضلاب، خشک و نیمه‌خشک‌بودن اقلیم مواجه است و استان تهران کم‌تر از 1.1 از سطح کشور را داراست، اما 20 درصد جمعیت و 45درصد صنعت کشور را در خود جای داده است؛ در حالی که در مجاورت آن هیچ رودخانه‌ای نیست و آب مورد نیاز آن را از حوضه‌‌های آبی مناطق دیگر تامین می‌کنیم؛ بنابراین اگر این آب را مدیریت نکنیم به مشکل برمی‌خوریم که با نگاه توسعه پایدار در پروژه‌ها می‌توانیم در این زمینه به دستاورهای بزرگ‌تری برسیم.

پرورش با اشاره به این‌که نگاه توسعه پایدار هنوز در ذهن بسیاری از ما ایجاد نشده است گفت:  دفتر توسعه پایدار را در آب و فاضلاب استان تهران ایجاد کردیم تا در کنار سایر فعالیت‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب، نگاه توسعه پایدار وارد شود و بر تصمیماتی که در سایر حوزه‌های آب و فاضلاب گرفته می‌ّشود این نگاه اثر بگذارد و حاکم باشد.

در بخش دیگری از نشست امضای این تفاهم‌نامه، مدیر دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران گفت: در ایران کمیته ملی اسکان بشر سازمان ملل متحد از چندین وزارت‌خانه و سازمان عضو دارد که آشرکت ب و فاضلاب استان تهران هم یکی از اعضای این کمیته است و امیدواریم شرکت آبفای استان تهران در کمیته اسکان بشر که فعال شده است حضور و مشارکت بیش تری داشته باشد.

سیامک مقدم افزود: تدوین سیاست ملی شهری را با وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده‌ایم که همکاری آب و فاضلاب استان تهران به عنوان یکی از ذی‌نفعان این طرح ضروری خواهد بود.

مقدم تاکید کرد: هم‌چنین برنامه کشوری تهیه کرده‌ایم و پس از انتشار از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌‌تواند نظراتش را در مورد این برنامه که چشم‌انداز آن تا سال  2021 است، اعلام کند.

گفتنی است وظیفه دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحدد در ایران اجرای اهداف توسعه  پایدار (SDG) و به‌ویژه ایجاد شهرها و اسکان بشر به شیوه‌ای جامع، ایمن، انعطاف‌پذیر و پایدار است.

زمینه‌های همکاری آب و فاضلاب استان تهران و دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحدد در ایران به شرح زیر است:

1:‌ ایجاد و توسعه ظرفیت میان تصمیم‌گیرندگان و کارشناسان مرتبط با مسائل آب شهری، زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر و توسعه پایدار، مدیریت فاضلاب با برگزاری دوره‌های آموزشی (ضمن خدمت)، جلسات کارشناسان، کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و ...

2: تسهیل و حمایت از تبادل دانش، آموزش تجارت بین‌المللی در زمینه آب شهریِ انعطاف‌پذیر و پایدار، ایجاد زمینه‌های مشترک برای همکاری‌های چندجانبه در سطح منطقه‌ای و کشورهای اکو، صادرات و واردات خدمات فنی بر اساس آب و بهداشت، مشارکت در همایش‌های بین‌المللی، حمایت فنی و اداری برای کسب بودجه‌های بین‌‌المللی مانند بودجه آب و هوای سبز (GCF)، مشارکت اپراتورهای آب (WOPها) و...

3: ارتقا و بالابردن آگاهی‌های عمومی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز