خبرگزاری کار ایران

سفیر سریلانکا اعلام کرد:

علاقه‎مندی سریلانکا به واردات فراورده‎های نفتی از ایران

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۹۸

سفیر سریلانکا در ایران با اشاره به تمایل کشورش به توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت:ما علاقه‎مند به واردات فراروده‎های نفتی از ایران هستیم.

به گزارش ایلنا، سفیر سریلانکا در ایران از طرف دولت متبوعش از شرکت ملی نفتکش ایران بابت نجات 5 تبعه این کشور در آبهای اقیانوس هند تشکر کرد و گفت: این عملیات نجات نمونه‌ای از همیاری‌های انسان‌دوستانه است.

شریف انیس بابیان اینکه عملیات نجات 5 ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی نفتکش ایرانی Stream در حدود 5 ساعت  به طول انجامید گفت: نکته مهم اینجاست که این عملیات نجات توسط یک کشتی غول‎پیکر تجاری متعلق به شرکتی بسیار فعال صورت گرفته است و صرف چنین زمانی برای نجات 5 ماهیگیر نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است.

وی افزود: من معتقدم که شرکت ملی نفتکش ایران و دریانوردان کشتی نفتکش Stream کار بسیار مهمی انجام داده است و از این بابت من و مردم کشورم از مدیران این شرکت و دریانوردان این کشتی سپاسگذاریم.

سفیر سریلانکا در ایران درخصوص برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف گفت: دو کشور ایران و سریلانکا تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک را با یکدیگر دارند و  من نیز در مدت حضورم در ایران سعی کرده‌ام تا در  این سه زمینه متمرکز شوم.

وی اضافه کرد: البته در این زمینه سه محور وجود دارد که محور اول توسعه مبادلات تجاری دوجانبه است و مطمئنا این موضوع تنها به صادرات چای از سریلانکا به ایران محدود نخواهد بود و من علاقه‌مند هستم تا ما نیز از ایران واردات داشته باشیم

سفیر سیرلانکا در ایران گفت: در این ارتباط فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ما است چراکه فرصت‌های فراوانی برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: ایران یکی از بزرگترین خریداران چای از سریلانکا است البته اخیرا این صادرات با کاهش روبه‌رو شده است و یکی از دلایل آن مشکلات حمل و نقل دریایی است که در حال حاضر در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم و قطعا به راه‌حلی مناسب دست پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: در موضوع اول همکاری‎ها که مبادلات تجاری دو طرفه است باید به موقعیت برد برد برسیم و هر دو کشور از این رابطه سود ببرند.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: محور دوم همکاری ما با ایران می‎تواند گردشگری و توریسم باشد همانطور که می‌دانید سریلانکا یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی دنیا است به طوری که غربی‎ها سریلانکا را بهشت روی زمین می‌نامند. در حال حاضر ترکیه بزرگترین مقصد گردشگران ایرانی است اما ما می‌دانیم که ایرانیان به دنبال مقاصد توریستی جدید هستند و  من معتقدم که سریلانکا می‌تواند یکی از بهترین مقاصد توریستی برای ایرانیان باشد من سعی دارم در این زمینه فعالیت کنم و موقعیت کشورم را در این زمینه بهبود بخشم.

وی افزود: سومین محور همکاری ما با ایران،بحث توسعه سرمایه‌گذاری‎های مستقیم در دو کشور است، به نظر من موقعیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در سریلانکا وجود دارد که می‌تواند نظر سرمایه‌گذاران ایرانی را به خود جلب کند و در این راستا صنایع راه‌سازی،ساختمان‌سازی،انرژی،برق‌آبی و انرژی خورشیدی مهمترین صنایع مدنظر ما برای این سرمایه‎گزاری هستند.

سفیر سریلانکا در ایران گفت:دوره فعالیت من در ایران حدود 2 سال خواهد بود و سعی دارم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنم و  امیدوارم بتوانیم روابط دوجانبه خود را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز