خبرگزاری کار ایران

مرتضی براری عنوان کرد:

پوشش شبکه 4G برای تمامی شهرهای استان مازندان تا پایان سال/ هزار میلیارد تومان برای توسعه ICT در مازندران سرمایه گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۰۸۷

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه زیرساخت های فیبر نوری، برخورداری تمام شهرهای استان از اینترنت 3G و ارایه اینترنت 4G به ۴۸ شهر استان را می توان از جمله این اقدامات برشمرد.

به گزارش ایلنا،  مرتضی براری معاون امور حقوقی، دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون در حوزه توسعه ICT در کشور بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که میزان سرمایه گذاری انجام شده در استان مازندران بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: از ابتدای دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساختی در استان انجام شده  که ۱۳ برابر شدن شبکه ارتباطی پهنای باند، توسعه زیرساخت های فیبر نوری، برخورداری تمام شهرهای استان از اینترنت 3G و ارایه اینترنت 4G به ۴۸ شهر استان را می توان از جمله این اقدامات برشمرد. این در حالی است  که تا پایان سال تمام شهرهای مازندران تحت پوشش شبکه نسل چهارم شبکه تلفن همراه قرار می‌گیرند.

براری با بیان این که توسعه ICT سبب تسریع گسترش اقتصاد دیجیتال خواهد بود، اظهار کرد: این اقتصاد عرصه ای نوین و مناسب جهت فعالیت و سرمایه گذاری است بگونه ای که تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد اقتصاد جهان در حوزه خدمات بوده که ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مهمترین محرک این اقتصاد است.

وی چهار حوزه مهم در تحقق اقتصاد دیجیتال را نیروی انسانی، زیرساخت، سرمایه گذاری و باور مسوولان دانست و خاطر نشان شد: تشکیل کارگروه رونق اقتصاد دیجیتال در شهرستان  می تواند عاملی مهم جهت توسعه اقتصاد و اشتغال باشد که تحقق این امر نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان است.

براری خاطر نشان کرد: در انتهای برنامه ششم توسعه، رشد بیش از دو و نیم برابر لحاظ شده یعنی بیش از 100 هزار میلیارد تومان که سهم شهرستان محمود آباد بیش از 100 میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز