خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

مناطق آزاد «آفت و مفسده» نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۴۵۱

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در واکنش به برخی اظهار نظر برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مناطق آزاد گفت: وقتی یک فرضیه از ابتدای شکل گیری پایه ای نادرست داشته باشد تمام تحلیل ها و نتایج آن نیز نادرست است.

به گزارش ایلنا و به نقل  از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد نه تنها «آفت و مفسده نیستند» بلکه به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک می کنند گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه صادرات کالای تولیدی و صادرات مجدد، جذب سرمایه گذاری خارجی، حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی از اهداف مهم و برنامه های اولویت دار مناطق آزاد کشور است.

وی افزود: از صاحبنظران، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس می خواهیم تحت تاثیر فضاهای تبلیغاتی درباره مناطق آزاد که عمدتا غیر مستند است قرار نگیرند تا اطلاع رسانی دقیق و مناسب به آنها و مردم انجام شده  و اقدامات مهم تر و ارزشمندتری را در مناطق آزاد کشور نهادینه کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: قطعا نواقصی در بدنه و فعالیت های مناطق آزاد در کشور وجود دارد و کسی منکر آن نیست اما برخی فضاسازی ها و تبلیغات منفی درباره عملکرد این مناطق نادرست و به دور از انصاف است.

وی ادامه داد: امکانات و بودجه های کلان در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته است که به جای دادن امید به مردم، یأس را به آنها القاء می کند که در این مورد باید گفت برخی سخنان و اظهار نظرها درباره مناطق آزاد در این رسانه ها با واقعیت همخوانی ندارد.

مرتضی بانک انعقاد تفاهم نامه با عمده دستگاه ها و نهادهای مستقر در مناطق آزاد هم چون آموزش و پرورش، محیط زیست، گمرک جمهوری اسلامی و صندوق نوآوری و شکوفایی را راهی برای افزایش سطح همکاری های سازمان های مناطق آزاد با این دستگاه ها دانست و تاکید کرد سازمان های مناطق آزاد همواره اجرای دقیق تفاهم نامه ها و موافقت نامه ها را در دستور کار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز