خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت نرخ سوخت را افزایش نمی‌دهد / 50 درصد خرید اتوبوس نو را وام می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۷۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تصمیم دولت مبنی بر عدم افزایش نرخ سوخت گفت: در حالی که افزایش نرخ سوخت می‌تواند در افزایش ایمنی جاده‌ها و نوسازی ناوگان جاده‌ای موثر باشد اما دولت نمی‌خواهد قیمت سوخت را بالا ببرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داود کشاورزیان  در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولت قصد افزایش قیمت سوخت را ندارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت سوخت در افزایش ایمنی راه‌ها و نوسازی ناوگان جاده‌ای نقش بسیار مهمی دارد اما دولت متاسفانه تصمیمی برای افزایش نرخ سوخت ندارد.

وی ادامه داد: هر چند که دلایل محکمی برای افزایش قیمت سوخت ارائه کرده‌ایم اما سیاست‌های ضد تورم دولت مانع از افزایش قیمت سوخت شد.

رئیس سازمان راه‌داری و حم ل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت در کشور ما یک بحث کلان است ادامه داد: می‌توان با افزایش قیمت سوخت بسیاری از مشکلات ایمنی راه‌ها، نوسازی ناوگان جاده‌ای را مرتفع کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار هفت ماهه تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای اظهار داشت: آمار هفت ماهه ابتدای سال نشان می‌دهد که کاهش کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌ای نسبت به آمار سال گذشته بسیار ناچیز است و در کاهش سوانح جاده‌ای به هسته سخت کار رسیده‌ایم.

کشاورزیان با اشاره به ارائه تسهیلات به متقاضیان برای نوسازی ناوگان جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر 70 الی 80 درصد قیمت خودروهای سواری را می‌توانیم به متقاضیان نوسازی ناوگان، تسهیلات بدهیم اما در بخش اتوبوسی با توجه به قیمت بالای آن که چیزی حدود 850 میلیون تومان است می‌توانیم چیزی حدود 50 درصد آن را به متقاضیان تسهیلات بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون در کشور گفت: تاکنون نوسازی 1500 تا 1600 دستگاه کامیون عملی شده است و علت عدم استقبال از نوسازی کامیون پایین بودن نرخ سوخت درکشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز