خبرگزاری کار ایران

ادامه واردات گوشت منجمد و گرم از آسیای میانه

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۲۷

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: واردات گوشت قرمز به صورت منجمد و گرم از کشورهای آسیای میانه همچنان ادامه دارد تا بتوانیم نوسانات بازار را کنترل و نیاز ایام پرمصرف پیش‌رو را تامین کنیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار کرد: برای تنظیم بازار ایام نوروز و حتی روزهای قبل از آن تمهیداتی اندیشیده شد تا بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز در شرایط و وضعیت متعادلی کنترل شود در این راستا بیش از ۵۳ هزار تن گوشت مرغ منجمد از محل تولید داخلی و بیش از ۵۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد تامین و ذخیره‌سازی شد تا بتوانیم در ایام تعطیلات نوروزی و حتی روزهای قبل و قبل از آن با توزیع این محصول جلوی نوسانات غیرمنطقی بازار را بگیریم.

وی با اشاره به ادامه داشتن واردات گوشت قرمز از کشورهای پاکستان، قرقیزستان، ارمسنستان و ... افزود: مانند سال گذشته در صورت نیاز اقدام به واردات گوشت قرمز برای تامین و کنترل نوسان قیمتی در بازار داخلی خواهیم کرد، چرا که قبل از عید نیز 25 هزار لاشه گوسفندی و 22 هزار لاشه گوساله به صورت کشتارشده یا زنده با وزن خالصی حدود ۲۰۰۰ تن وارد کشور شد که البته دام‌های زنده در نقاط مرزی قرنطینه، کشتار شده و گوشت استحصالی آنها در نقاط مختلف کشور عرضه می‌شد. هم‌اکنون نیز واردات گوشت قرمز به صورت گرم و دام زنده از کشورهای حوزه  CIS ادامه دارد تا بتوانیم تقاضای بازار را در ایام پرمصرف کنترل کنیم و هم‌اکنون نیز روزانه حدود ۲۰۰۰ لاشه به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیانی امور دام با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز عرضه شده گوسفندی و گاوی به صورت گرم در بازار حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود، گفت: گوشت قرمز منجمد نیز در ایام نوروز کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و گوشت مرغ منجمد نیز کیلویی 5300 تومان عرضه شد. هم‌اکنون نیز هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد و خود را برای ایام خاص و پرمصرف آماده کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز