خبرگزاری کار ایران

رئیس بازاریابی پالایش نفت تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

روند منطقی بازار قیر و وکیوم باتوم با احتساب قیمت برپایه ارز آزاد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۰۷

عامریان گفت: با توجه به تلاش برای یکسان سازی نرخ ارز در کشور و همچنین نوسانات روزانه بهای نفت در بازارهای جهانی، قیمت وکیوم باتوم در بازار داخلی از اعلام یک ماهه به صورت دو هفته یک بار و با ارز آزاد محاسبه می شود تا شاهد روندی منطقی و به حداقل رسیدن اختلالات در بازار این محصول باشیم.

رئیس بازاریابی و فروش پالایش نفت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،  گفت: موضوع تغییر قیمت وکیوم باتوم از اعلام ماهانه به دو هفته یک بار و تعیین ارز آن به صورت آزاد، از سوی پالایش و پخش در جلسه شورای رقابت مطرح شد و قرار بر این شد تا پیشنهادات در این خصوص جمع آوری شده و سپس در این مورد تصمیم گیری شود که از هفته گذشته شاهد این تحول مثبت در بورس کالا بودیم.

وی در ادامه افزود: برای تعیین قیمت وکیوم باتوم باید منافع پالایشگاه ها و قیرسازها مدنظر قرار گیرد؛ چرا که این دو گروه باید تعاملی بلندمدت و پایدار داشته باشند، از سوی دیگر صنایع پالایشی نیز همواره باید نگاهی بلندمدت به بازار داشته باشند.

 رئیس بازاریابی و فروش پالایش نفت تهران با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت روزانه است، گفت: با توجه به نوسانات نرخ نفت، صلاح نیست که قیمت وکیوم باتوم و قیر به صورت ماهانه تعیین شود که این روند اصلاح شد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر منافع قیرسازها نیز باید رعایت شود، به همین دلیل به نظر می رسد تعیین قیمت وکیوم باتوم و قیر به صورت دو هفته یک بار منطقی و درست باشد.

وی همچنین در ادامه به یکسان سازی نرخ ارز در کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به تلاش ها برای یکسان سازی نرخ ارز، تعیین قیمت وکیوم باتوم و قیر براساس ارز آزاد اتفاق درست و منطقی است؛ چرا که در حال حاضر قیرسازها امکان فروش قیر با ارز آزاد را دارند و اختلاف قیمت ارز آزاد و مبادله ای همواره برای بازار دردسرساز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ضروری است تا شرکت ها در فضای رقابتی بر توانمندی های خود بیفزایند، خاطر نشان کرد: شرکت های قیر ساز باید در فضای رقابتی، اقدام به افزایش کیفیت قیر کرده و هزینه ها را کاهش دهند.

وی همچنین در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص قیر تهاتری افزود: با توجه به اینکه قیر تهاتری در قانون بودجه لحاظ شده است، به نظر می رسد دارای پشتوانه تحلیلی و محاسباتی درستی باشد، اما احتمال دارد که نحوه اجرای آن نادرست باشد و نیاز به بازنگری داشته باشد.

رئیس بازاریابی و فروش پالایش نفت تهران تاکید کرد: نباید نگاهی یک طرفه و مقطعی به بازار قیر داشته باشیم، باید منافع پالایشگاه ها و قیرساز را در نظر بگیریم تا مشکلات این صنعت با نگاهی همه جانبه حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز