خبرگزاری کار ایران

یک فعال حوزه بیت کوین در گفت‌وگو با ایلنا:

از بیت کوین می‌توان برای انتقال پول نفت به کشور استفاده کرد/هیچ کدام از ارزها پشتوانه طلا ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۲۸

هیچ سازمان، نهاد و یا بانک مرکزی هیچ کشوری پشت آن نیست. دلیل استقبال عمومی از این پول امنیت بالای آن است و شاید بین پول‌های رایج مجازی بیت‌کوین تاثیر‌گذاری بیشتری داشته که علل مختلفی دارد از جمله قدمت و معروفیت آن در نزد عموم است .

سعید دلیریان، یک فعال در حوزه خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بیت‌کوین در ایران و احتمال غیرقانونی اعلام کردن آن از سوی دولت اظهار داشت: برداشت بنده از نشستی که اخیرا در بانک مرکزی برگزار شد این بود که مسئولین بانک مرکزی این نگرانی را دارند که در این مقطع هجمه‌ای از سرمایه گذاری‌هایی ایجاد شود که ممکن است در آینده مردم را دچار ضرر و زیان کند و باعث یک سری نارضایتی برای افرادی شود که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند.

 بانک مرکزی نگران سرمایه‌گذاری مردم در بیت‌کوین است

 وی با بیان‌ اینکه ممکن است  مدیران بانک مرکزی نگران تکرار اتفاقات سرمایه‌گذاری در مؤسسات مالی غیرمجاز باشند ،  گفت: سرمایه‌گذاری در این قبیل مؤسسات باعث شد تا برای این افراد مشکل به وجود آید و به نظر می‌رسد بیشتر نگرانی‌ها از سرمایه گذاری در بیت کوین‌به دلایل مشابه به تبع آن  ایجاد نارضایت عمومی ومسایل  امنیتی باشد که مبادا  سرمایه های  مردم از بین برود.

دلیریان خاطر نشان کرد: اما آن گونه که تاکنون مطرح شده برداشت‌ها در بخش زیرساخت‌ها، رگولاتوری و قوانین مثبت بوده وگویا قوانین در کارگروهای مختلف در حال تدوین است .

مدیر عامل کوینکس در ادامه افزود: برداشت من از بیانیه‌ای که اخیرا بانک مرکزی در خصوص ارزهای مجازی  صادر کرد مثبت بود و  اینگونه به نظر میرسد که نگرانیهایی در  بانک مرکزی درخصوص احتمال  ضرر و زیان مردم در سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا ارزهای مجازی دیگر بواسطه ی حبابی بودن نرخها وجود دارد .

 بیت‌کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد

این فعال حوزه بیت‌کوین در پاسخ به این پرسش که آیا بیت‌کوین پشتوانه‌ای دارد؟ نیز گفت: هیچ سازمان، نهاد و یا بانک مرکزی هیچ کشوری پشت آن نیست. دلیل استقبال عمومی از این  پول امنیت بالای آن است و شاید بین پول‌های رایج مجازی بیت‌کوین تاثیر‌گذاری بیشتری داشته که علل مختلفی دارد از جمله  قدمت و معروفیت  آن در نزد عموم است .

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد بیت کوین وجود دارد؟ تصریح کرد: 21 میلیون بیت‌کوین در نهایت با نرخ ثابت و مشخصی  استخراج خواهد شد .

دلیریان در پاسخ به این پرسش که نوسانات قیمت بیت‌کوین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ نیز افزود: این نوسانات علل متعدی  دارد اما این که قیمت‌ها قطعا صعودی است یا نزولی، مشخص نیست .

وی ادامه داد: هر تنش و اتفاق سیاسی و اقتصادی که در دنیا رخ می‌دهد می تواند در قیمت ارزهای مجازی  تاثیر گذارباشد  و اتفاقا در اکثر مواقع با توجه به امنیت بالای این ارزها  و قابلیت انتقال سریع ، امن و بدون محدودیت آنها  موجب رشد نرخ آن ها میشود.

آمریکا همیشه اسکناس‌های بدون پشتوانه چاپ کرده است

 دلیریان تصریح کرد: بانک مرکزی اکثر کشورها از جمله آمریکا اسکناس‌های بدون پشتوانه چاپ کرده‌اند واگر توانسته اند ارزش  پول ملی خود را حفظ کنند بدلایلی  نظیر قدرت تسلیحاتی ، فناوری ، لابی گری و ...  بوده است . و لذا دیگر نمیتوان گفت که معادل پولهایی که چاپ می‌کنند  پشتوانه طلا وجود دارد .

بیت کوین متعلق به هیچ سازمان و نهادی نیست

بیت کوین متعلق به هیچ سازمان و نهادی نیست و به  همه ی  افرادی  که دارای آن هستند تعلق دارد . افراد حقیقی و حقوقی که در سراسر دنیا پراکنده اند از جمله روستاهای دور افتاده ی ایران .

وی تصریح کرد: خرید و فروش  بیت کوین مشابه معاملات در یک صرافی است مثلا می‌توانید به یک صرافی مراجعه کنید و یک مقدار ریال بدهید و چند اسکناس یورو دریافت کنید .  بیت کوین هم نرخ لحظه‌ای دارد و مانند هر ارز دیگری  می‌توان ارزش لحظه‌ای آنرا رصد کرد.

وی گفت: البته در حال حاضر وضعیت  قوانین و مقررات در خصوص  بیت‌کوین و سایر ارزهای رمز گذاری شده  در فضای خاکستری قرار دارد هر چند ممنوعیت ندارد اما ساختار قانونی نیز تا کنون برای آن تنظیم نشده  و آماری از تعداد افرادی که در بیت‌کوین و یا سایر ارزهای مجازی  سرمایه گذاری کرده‌اند وجود ندارد.

 وی افزود:  ما روزانه مراجعه کنندگانی داریم کهبرای خرید بیت‌کوین یا سایر ارزهای مجازی  مراجعه می‌کنند و یا سوالاتی در خصوص سرمایه‌گذاری در این بخش دارند.

دلیریان افزود: برای خرید و فروش این ارزها هر فروشنده ای ممکن است قوانین ومقررات منحصر به فردی داشته باشد و محدودیتهایی اعمال کند ..

نمودار بیت کوین همواره صعودی بوده

وی ادامه داد:  در حال حاضر قیمت  هر بیت کوین معادل حدود ۳۵ میلیون تومان است و نمودار بیت کوین در ماههای اخیرعموما صعودی بوده و  سرمایه گذاری در ارزهای مجازی لازم است با مطالعه باشد و بوِیژه درکوتاه مدت ممکن است موجب ضرر و زیان نیز بشود ..

بیت‌کوین می‌تواند برای امر خیر به کار برده شود

دلیریان گفت: بیت‌کوین و ارزهای رمز گذاری شده قابلیتهای فراوانی دارد واز جمله  می‌تواند برای امورخیریه نیز به کار برده شود مانند اقدامی که اخیرا با مشارکت جمعیت خیریه امام علی ( ع) برای کمک به زلزدگان غرب کشور انجام شد و با دو کیف پول بیتکوین و ایتریوم  که ایجاد شد افراد می توانند از هر کجای دنیا  بدون محدودیتهای بانکی کشورها ظرف چند ثانیه پول خود را انتقال دهند.

وی افزود: پول حاصل از فروش نفتی که الان با سختی به داخل کشور  انتقال میدهیم و  کشورهای دیگر ما را تحت فشار قرار می‌دهند از این طریق به راحتی قابل انتقال است، البته هرنوع پول کثیف به منظور اقدامات خلافکارانه و تروریستی هم از این بستر ممکن است منتقل شود .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز