خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اعلام شد

جشنواره فروش ویژه بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۴۸

نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد حاجی‌میرزایی دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  در این نشست گفت: امسال برای نخستین بار همراه با جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که جشنواره فروش در جهت توسعه و رونق کسب و کار سازندگان بازی در کشور و همچنین ترویج استفاده از بازی‌های ایرانی در میان مصرف کنندگان است گفت: امسال به طور جدی‌تری به موضوع مصرف بازی‌های رایانه‌ای ایرانی توجه خواهد شد. در این راهف برگزاری دو جشنواره فروش نوروزی و تابستانه برنامه‌ریزی شده است که نخستین دوره آن بلافاصله پس از تختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره فروش، 40 بازی برتر یا در واقع نامزدهای جشنواره که داوران آنها را انتخاب می‌کنند، حضور خواهند داشت و در فروشگاه‌های دیجیتال منتخب عرضه خواهند شد. به ازای هر میزان فروشی هم که داشته باشند، بنیاد تا یک سقف مشخصی از آنها حمایت کرده و به آنها جایزه می‌دهد.

کریمی قدوسی با بیان این که این جشنواره فروش با الهام از تجربیات موفق بین‌المللی مانند مالزی برپا می‌شود گفت: این جشنواره علاوه بر توسعه بازی‌های موبایلی و کامپیوتری، به فروشگاه‌های دیجیتال هم کمک خواهد کرد و فروشگاه‌ها تازه شکل گرفته‌ای مانند هیولا و آریو از آن منتفع می‌شوند.

وی ادامه داد: مطالعات ما نشان می‌دهد که در طی سال‌های آینده خرید سی‌دی بازی به طور مرتب کاهش یافته و مردم نیازهای‌شان را از طریق بازارهای دیجیتال رفع خواهند کرد و ما هم در جشنواره مردم را برای خرید بازی ایرانی از بازارهای دیجیتال داخلی تشویق می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره این نگرانی که حجم بالای ترافیک مورد نیاز برای دانلود بازی‌های PC ممکن است تهدیدی برای توسعه فروش دیجیتال این بازی‌ها باشد گفت: چهارشنبه گذشته با وزیر ارتباطات صحبت کردم و ایشان گفت با مدل جدید تعرفه‌گذاری اینترنت به صورت غیرحجمی، این مشکل کاملا برطرف می‌شود.

تلاش برای توسعه بازار بازی‌های رایانه شخصی (PC)

جشنواره فروش ویژه بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شودجشنواره فروش ویژه بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود

محمد حاجی‌میرزایی، دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: در سال‌های اخیر فروش بازی‌های موبایلی ایرانی از بازی‌های کامپیوتری پیشی گرفته‌اند و در بخش موبایل شاهد رونق خوبی هستیم.

وی افزود: کاهش فروش بازی‌های PC ایرانی سبب شده تا توسعه این بخش در کشور با مشکلاتی روبرو شود. براساس نظر بازی‌سازان و همچنین آمار واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پخش بازی‌های PC با مشکلات زیادی روبرو است و باید به سمت عرضه این بازی‌ها از طریق فروشگاه‌های دیجیتال باشیم.

دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با بیان این که پیشرفت تکنیکی در بازی‌های کامپیوتری ایرانی چشم‌گیر است گفت: در جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم تا بازی‌های PC نیز به اندازه بازی‌های موبایلی دیده شوند.

حاجی‌میرزایی با بیان این که بازی‌سازان به جای آن که به دنبال حمایت‌های مالی باشند، باید بتوانند سرمایه ساخت بازی بعدی خود را از مردم و با استفاه از فروش بازی فراهم کنند گفت: در جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی، فروشگاه‌های عرضه دیجیتال بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، بلیت‌های خرید 10 هزار تومانی را به کاربران خواهند فروخت. بازیکنان هم با استفاده از این بلیت‌ها، در طول مدت جشنواره از 19 اسفند تا 20 فروردین هم می‌توانند در قرعه کشی بزرگ خریداران بازی‌های ایرانی شرکت کنند و هم به مبلغ بلیت‌های خریداری شده، از مارکت‌های دیجیتال بازی بخرند.

وی با اشاره این که پیش‌بینی ما این است که مبلغ قابل توجهی در طول جشنواره به سبد نوروزی فروش بازی های ایرانی افزوده شود گفت: علاوه بر این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم 40 درصد میزان فروش بازی‌ها (تا یک سقف مشخص) را به عنوان جایزه به تولیدکنندگان بازی پرداخت خواهد کرد.

حاجی‌میرزایی خاطر نشان کرد: قرار است دو بار در سال جشنواره فروش برگزار شود که یکی پس از پایان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و دیگری پس از رویداد TGC خواهد بود و بازی‌های برتر در هرکدام از جشنواره‌ها یک بار می‌توانند ششرکت کنند.

دبیر جشنواره بازی های رایانه‌ای تهران با بیان این که فراخوان این جشنواره یکم آذرماه منتشر می‌شود گفت: بازی‌سازان تا پایان دی ماه فرصت خواهند داشت بازی های خود را ارسال کنند. همچنین به مانند سال گذشته امسال هم از داوران بین‌المللی در کنار داوران ایرانی بهره خواهیم برد و وزن و تعداد داوران خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی‌ است؛ آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران ۱۹ اسفند ماه و در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز