خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک قائم‌مقام بین‌الملل وزیر نیرو و مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا تاکید شد؛

توسعه همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی‌های نو و بهره‌وری انرژی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۶۶

در نشست مشترک قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا بر توسعه همکاری‌های دو طرف در زمینه انرژی‌های نو و افزایش بهره‌وری انرژی تأکید شد.

به گزارش ایلنا، «علیرضا دائمی» قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق عصر امروز در نشست مشترک با «دومنیک ریستوری» مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا اظهار داشت: در اویل سال جاری میلادی در ایران جلسه ای با حضور یک هیئت اروپایی با حضور 300 نفر در ایرن برگزار شد که حائز نتایج بسیار خوبی برای دو طرف بود.

وی افزود: زمینه همکاری بسیار مناسبی بین دو طرف بویژه در زمینه تغییر اقلیم و توسعه انرژی‌های نو و افزایش کارایی انرژی وجود دارد.

دائمی تصریح کرد: چند ماه پیش نیز همایش بسیار خوبی در ایران با حضور نماینده سازمان ملل برگزار شد که عمدتاً بر فرآیند کاهش تولید ریزگردها در ایران و ساری کشورهای منطقه متمرکز بود.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران دارای 75 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی است که در بین کشورهای جهان در رده چهاردهم قرار می‌گیرد که از این میان حدود 10 درصد از ظرفیت منصوبه متعلق به نیروگاه‌های برق آبی و کمتر از 1000 مگاوات مربوط به انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی و بادی است.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه در کشور، وزارت نیرو می‌بایست تا پایان برنامه ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور را به 5 هزار مگاوات و ظرفیت کل انرژی نصب شده در کشور را به 100 هزار مگاوات برساند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و برنامه ما تداوم این روند خصوصی سازی و جذب فاینانس و سرمایه گذاری خارجی به‌ویژه در حوزه انرژی‌های نو در کشور است.

در ادامه مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: در دیدار اخیری که با معاون امورخارجه ایران داشتم بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام تأکید کردم.

وی افزود: از برنامه‌های بسیار مهم اتحادیه اروپا برای سال‌های پیش رو و آتی افزایش بهره وری انرژی، هوشمندسازی شبکه‌ها و تأمین پایدار انرژی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 56 درصد انرژی اتحادیه اروپا فاقد تولید هر گونه دی اکسید کربن است و ما همچنان بدنبال توسعه این امر هستیم.

ریستوری گفت: در سال‌های گذشته عمده نگاه ما به تولید انرژی معطوف به منابع روی زمین بوده اما در سال‌های اخیر ما شاهد گذار مسیر انرژی به سمت بهره وری بیشتر از منابع فراساحلی است.

مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: استفاده بیشتر از انرژی‌های نو و حمایت از کالاهای استاندارد و جذب سرمایه گذاری در زمینه انرژی از سیاست‌های اتحادیه برای سال‌های آتی است و ما در این زمینه برنامه ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز