خبرگزاری کار ایران

اردکانیان مطرح کرد:

وضعیت نامساعد منابع آب و خاک از نظر کمیت و کیفیت

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۳۸

وزیر نیرو گفت: ما باید باهم وارد گفت‌وگو شویم باید در مورد همه موارد آب با هم گفت‌وگو کنیم. خانه کشاورز از این لحاظ ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود. همکاران من و من به دنبال بهبود شرابط آب و خاک هستیم. بیش از 90 درصد آب شیرین ما توسط کشاورزان مصرف می‌شود و شما بخش قابل توجهی از حل مساله هستید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز امروز سه شنبه 30 آبان با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، اردکانیان وزیر نیرو ، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و رئیس سازمان محیط زیست در ا ردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این کنگره اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت: وضعیت منابع آب و خاک از نظر کمیت و کیفیت در شرایط نامساعدی قرار دارد. خوشبختانه ما به نقطه بی‌بازگشت نرسیده‌ایم اما حل مساله منوط به آن است که یک مسئولیت مشترک را بپذیریم. درک مسئولیت مشترک مساله‌ای است که باید اتفاق بیفتد ما و وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت مشترک داریم تا آب و خاک را صیانت کنیم.

وی افزود: مسئولیت مشترک پذیرفتن یعنی با هم برای شناخت مساله تامین و هزینه منافع کار کنیم. ما باهم باید هزینه‌های اصلاح را تامین کنیم.

اردکانیان عنوان کرد: تصمیم‌گیری درست بر مبنای داده‌های غیردقیق صرفا کدخدامنشی و لابی‌گری است که بی‌ثمر است. داده‌های شفاف را باید به اشتراک بگذاریم. داده‌های مبهم منبع مناقشه است. این مساله بسیار بد است که ما هنوز نمی‌دانیم منابع آب چه کمیت و کیفیتی دارد.

وزیر نیرو در رابطه با همکاری با وزارت جهاد خاطرنشان کرد: ما باید باهم وارد گفت‌وگو شویم باید در مورد همه موارد آب با هم گفت‌وگو کنیم. خانه کشاورز از این لحاظ ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود. همکاران من و من به دنبال بهبود شرابط آب و خاک هستیم. بیش از 90 درصد آب شیرین ما توسط کشاورزان مصرف می‌شود و شما بخش قابل توجهی از حل مساله هستید.

وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: هر کس به دنبال توجیه و ساده کردن این مساله باشد در مسیر صحیحی گام برنمی‌دارد. راهکارهای حل مساله قبل از آنکه صرفا فناورانه و حاوی منابع مالی بیشتر باشد باید به دنبال تغییر استفاده از منابع آب باشد.

اردکانیان در پایان گفت: امیدوارم با رویکردهای جدید و با درکی صحیح و غیرهیجانی از گذشته کاستی‌ها را ببینیم و با آگاهی نسبت به وضعیت خطرناکی که با حفظ وضعیت موجود در انتظار ماست کشاورزی پایدارتر و زندگی بانشاط‌تری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز