خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها:

تلفات سوانح جاده‌ای در دنیا 1.2 میلیون نفر در سال است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۲۱

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه اهداف جهانی برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به اجرا نرسید، گفت: در حال حاضر تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای در دنیا سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهروز غروی در مراسم روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای با بیان اینکه میزان تلفات سوانح جاده‌ای در دنیا یک میلیون و 200 هزار نفر است، گفت: در سال 2009 با توجه به اهمیت این موضوع، سمیناری با حضور وزرای حمل و نقل کشورها در مسکو برگزار شد و پیشنهاد داده شد که از سال 2011 تا 2020 سال‌های کاهش سوانح جاده‌ای در دنیا باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور قرار بر این شد که اقدامات موثر برای افزایش ایمنی در جاده‌ها انجام شود و تا 2020 تعداد کشته‌ها تا 50 درصد کاهش پیدا کند.

غروی با بیان اینکه این اهداف در نظر گرفته شده به اجرا نرسیده است، گفت:‌ در حالی که در سال 2009 تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای در دنیا  یک میلیون و 300 هزار نفر بود این رقم امروز به یک میلیون و 200 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران امینی راه‌ها با اشاره به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران گفت: خوشبختانه در ایران شیب کشته‌های سوانح جاده‌ای نزولی بوده و از 27 هزار نفر در چند سال گذشته امروز به 16 هزار نفر رسیده است.

غروی ادامه داد: اقدامات برای کاهش سوانح رانندگی بر دو پایه اساسی اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی استوار است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که انسان جایزالخطاست نباید انتظار داشت در رانندگی دچار خطا نشود اما باید بخشندگی جاده‌ها و خودرو را در برابر خطای انسان‌ها افزایش دهیم و نباید یک اشتباه منجر به مرگ شود.

وی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در 22 شهر استان‌های کشور نمایندگی فعال دارد، گفت: در حال حاضر 15 هزار نفر داوطلب جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز