خبرگزاری کار ایران

عیسی کلانتری:

خواست کشاورزان، ایجاد شرایط کشاورزی پایدار است/ آیت‌الله هاشمی یار کشاورزان بود

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۹۱

عیسی کلانتری گفت: امروز کشاورزان به جز کشاورزی پایدار، همراه با دانش و سرمایه‌گذاری خواسته دیگری ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز امروز سه شنبه، سی آبان با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، اردکانیان وزیر نیرو ، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و رئیس سازمان محیط زیست در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این کنگره عسیی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و رئیس سازمان محیط زیست خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: این افراد که امروز در اینجا حضور دارند منتخب جامعه کشاورزی هستند. این افراد به عنوان رکن اصلی خانه کشاورز محسوب می‌شوند. تفکر کشاورزان با 10 سال گذشته بسیار متفاوت است. امروز کشاورزان تقاضای افزایش قیمت از شما ندارند.

وی افزود: تقاضای امروز کشاورزان، کشاورزی پایدار است. کاهش نرخ تورم که سیاست شماست، سود کشاورزان را در پی دارد این قشر زحمتکش‌ترین قشر جامعه‌اند که بزرگ‌ترین لطمه‌ها را دردولت نهم و دهم خورده‌اند. این لطمات به خاطر تخریب منابع تجدیدپذیر و کاهش سطح آبهای تجدیدپذیر کشور است که قربانیان آن کشاورزان هستند.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: امروز کشاورزان به جز کشاورزی پایدار، همراه با دانش و سرمایه‌گذاری خواسته دیگری ندارند. من امیدوارم در چهار سال دوره جدید حضرت عالی و درایت شما وضعیت بهتری نسبت به چهار سال گذشته داشته باشیم گرچه منابع رو به فرسایش است. متاسفانه ما امروز چند رتبه اول داریم مانند رتبه اول در فرسایش خاک. در استفاده از آب‌های تجدیدپذیر و در فرسایش پوشش گیاهی. که دولت را با محدودیت‌های جدی مواجه خواهد کرد.

رئیس سازمان زیست در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با درایت و سیاست شما برخی از این مشکلات را برطرف کنیم. ما کارت شماره یک خانه کشاورز را که آیت الله رفسنجانی بود از دست دادیم ایشان یار و یاور کشاورزان بودند و از شما خواهش می‌کنیم کارت شماره 2 خانه کشاورز را داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز