خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت وگو با ایلنا:

راه برای شکایت ساکنان مسکن مهر باز است/ پرداخت غرامت، حداقل مجازات مقصران ساخت مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۷۰

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان این که راه برای شکایت ساکنان مسکن مهر مناطق زلزله زده استان کرمانشاه باز است، گفت: در صورت اثبات ادعای شاکیان مبنی بر ساخت مسکن مهر خارج از ضوابط ساخت و ساز حداقل مجازات برای مقصران پرداخت غرامت است.

امیر حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ساکنان مسکن مهر مناطق زلزله زده می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند، اظهار داشت: ساکنان مسکن مهر استان کرمانشاه حق شکایت دارند اما کارشناسان باید تشخیص دهند که در ساخت این واحدها کم کاری و کوتاهی شده است یا خیر.

وی ادامه داد: کارشناسان باید تایید کنند که این کم کاری در ساخت منجر به نا‌ایمن شدن واحدها شده است و اگر واحدهای مسکن مهر طبق ضوابط ساخته می‌شد زلزله‌ای به بزرگی 7 ریشتر این میزان خسارت را به واحدها وارد نمی‌آورد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر این که راه شکایت برای ساکنان مسکن مهر باز است، گفت: موضوعات مطرح شده باید توسط کارشناسان بررسی شود و اگر کوتاهی در ساخت این واحدها به اثبات رسید در مرحله اول پیمانکار مقصر است .

وی با بیان اینکه هر فردی که به طور مستقیم با ساخت این واحدها در ارتباط بوده می‌تواند مقصر شناخته شود، ادامه داد: در صورت تایید بازرسان و کارشناسان، نهادهای ناظر بر ساخت و مجری و پیمانکار در وهله اول از مقصران اصلی ناایمن بودن واحدهای مسکن مهر هستند.

حسین‌آبادی تاکید کرد: در صورت اثبات ادعای شاکیان مبنی بر ساخت مسکن مهر خارج از ضوابط ساخت و ساز، حداقل مجازات برای مقصران پرداخت غرامت است. البته امکان اثبات جرح ، قتل و... وجود دارد. ساکنان مسکن مهر براساس قانون مسئولیت مدنی می‌توانند خسارت ناشی از کوتاهی و تقصیری که در احداث ساختمان شده است را مطالبه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز