خبرگزاری کار ایران

کشف دو محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۵۹۲

گمرک ایران از کشف نهمین و دهمین محموله قاچاق انسان در سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: یکی از محموله‌ها ورودی و محموله دیگر خروجی بوده که در هر دو محموله قاچاق انسان کشف شده است.

به گزارش ایلنا؛ در داخل محموله ورودی قاچاق انسان یک دختر جوانی کشف شده که در لابه لای محموله یک کامیون ترک مخفی شده بود. این دختر جوان قصد داشت با پنهان شدن در محموله ای که از ترکیه وارد مرز بازرگان شده بود به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شود.

هنوز از انگیزه های احتمالی این فرد اطلاع دقیقی در دست نیست اما بر اساس اعلام ماموران گمرک این دختر جوان تابعیت ایران را دارد و با مخفی شدن در بار یک کامیون قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور شود. ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از کامیون های ورودی به پارگی چادر این کامیون مشکوک و در بازرسی های بیشتر این دختر جوان را کشف کرده‌اند.

همچنین ماموران گمرک بازرگان در محموله دیگری که صادراتی بود از داخل بار مس صادراتی یک پسر نوجوان را کشف کردند. پسر نوجوان که تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارد قصد داشت به صورت غیرقانونی و قاچاق از کشور خارج شود.

گمرک ایران با هوشمند سازی تمامی اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند هم اکنون تمامی محموله ها را به صورت ۱۰۰ درصدی کنترل می کند. بر اساس ارزیابی های سازمان جهانی گمرک رتبه اول دنیا در مبارزه با انواع قاچاق کالا و مواد مخدر را گمرک ایران در اختیار دارد. هم اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است. ماموران گمرک فقط در سال ۱۳۹۵ موفق به کشف ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند.

تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس ری های کامیونی در سال های اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاه های کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سال جاری نیز ادامه دارد. همچنین در سال ۹۵ تعداد ۱۰ قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده اند و قرار است تعداد ۲۰ قلاده دیگر نیز امسال خریداری و تجهیزات گمرکات کشور اضافه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز