خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مدیریت بحران بخش کشاورزی:

«زلزله» ۷۹۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۵۸

بر اثر زلزله اخیر، تاکنون نزدیک به ۷۹۵ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان کرمانشاه وارد شده است.

به گزارش ایلنا، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: براساس بررسی‌های میدانی توسط بخش کشاورزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه، ۴۰ درصد این میزان خسارات مربوط به تاسیسات، ساختمان‌ها و اماکن دامی، انبارهای علوفه، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تاسیسات پرورش ماهی است.

مهندس سیدمحمد موسوی افزود: ۴۰ درصد دیگر از خسارت ۷۹۵ میلیارد تومانی نیز مربوط به تاسیسات و منابع آبی مانند ایستگاه پمپاژ آب، سیستم‌های آبیاری، چاه و خطوط انتقال آب و استخرهای ذخیره آب و ۲۰ درصد هم خسارات ناشی از تلفات دام سبک و سنگین ماهی، طیور و زنبور عسل است.

وی اظهار داشت: این خسارات تا امروز در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و ۱۹۶۰ روستا در مناطق آسیب دیده، برآورد شده است.

موسوی با بیان این که از روزهای نخست زلزله، وزارت جهاد کشاورزی تمام توان خود را برای کمک به برنامه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان در اختیار قرار داده است، گفت: در نخستین اقدام، وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۱۰ کامیون مواد غذایی، پتو، آب و پوشاک به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال کرده است.

وی در عین حال اعزام ۵۵ اکیپ دامپزشکی از سایر استان‌ها به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به منظور انجام عملیات ضدعفونی، درمان و نظارت بر تدفین بهداشتی دام‌های تلف شده به استان کرمانشاه را از دیگر اقدام‌های بخش کشاورزی عنوان کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی همچنین به ارسال ۳۰ دستگاه بیل مکانیکی و سایر ادوات مورد نیاز برای تدفین دام، پیگیری تامین علوفه و کمک به احداث جایگاه موقت دام از طریق وزارت جهاد کشاورزی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی با اذعان به این که پیشنهادهایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارت و احیای کشاورزی در مناطق زلزله زده به دولت ارایه شده است، تصریح کرد: این پیشنهادها شامل تامین ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای احداث و مرمت اماکن دامی و انبار علوفه، ساختمان‌ها و زیربناها و سازه‌های آبی خسارت دیده در بخش کشاورزی است.

این مقام مسوول، تامین ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده، تامین ۲ هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای جبران بخشی از خسارت ناشی از تلفات دام و طیور، زنبور عسل و حمایت از آسیب دیدگان به منظور احیای تولید و تامین نهاده‌ها و استمهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده به مدت سه سال را از دیگر پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی به دولت برای کمک به مناطق زلزله زده و حل و فصل مشکلات کشاورزی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی، بخشودگی سه ساله آب بهای اراضی کشاورزی پایاب سدهای رودخانه‌ها مرزی در مناطق زلزله‌زده و تامین بار مالی و توزیع رایگان ۲ هزار تن جو به دامداران خسارت دیده توسط شرکت پشتیبانی امور دام را برای تصویب در دولت به وزارت کشور پیشنهاد داده است.

موسوی در عین حال گفت: خسارات وارده به بخش کشاورزی در استان ایلام نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز